سومین نظارت میدانی رئیس مجلس/ سفر قالیباف به سیستان و بلوچستان-راهبرد معاصر
قاضی‌زاده:با سربازی اجباری مخالفم/نیازمند کماندو هستیم پورمحمدی در نشست خبری: حتما در دولتم از امثال آقای پزشکیان استفاده می‌کنم قالیباف: سیاستمداران نباید در کار تخصصی هنرمندان دخالت کنند اسلامی: بیش از ۶۵ محصول رادیودارویی در سطح کشور تولید می‌کنیم پهپادهای ایرانی؛ برگ برنده ایران در جنگ‌های آینده قالیباف: مشکلات معیشتی با ظرفیت‌های موجود حل شدنی است گروسی شفاف‌تر صحبت کند قالیباف با آیت‌الله جوادی آملی دیدار کرد این مشمولان سربازی معاف می شوند بهادری‌جهرمی: دولتمردانی که از نامزدها حمایت می‌کنند، مرخصی گرفته‌اند قالیباف: مردم ما شایسته استفاده از خودروی مناسب هستند اعلام وصول طرح الزام دولت به تروریستی اعلام کردن ارتش کانادا جزئیات برنامه‌های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی محمد مخبر: شهید رئیسی به صورت میدانی رشد و رونق تولید را دنبال می‌کرد تاکید سرلشکرباقری بر افزایش حضور بانوان در سطوح دفاع و امنیت

سومین نظارت میدانی رئیس مجلس/ سفر قالیباف به سیستان و بلوچستان

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی از سومین نظارت میدانی آقای قالیباف با سفر به استان سیستان و بلوچستان خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۱ - ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - 2020 October 11
کد خبر: ۶۲۶۰۸

به گزارش راهبرد معاصر آقای بابک نگاهداری گفت: سفر فردای (۲۱ مهر) رئیس مجلس به استان سیستان و بلوچستان، سومین نظارت میدانی مجلس یازدهم است و حدود ۲۳ طرح و موضوع نظارتی در ۷ محور اصلی در این سفر احصاء شده است.

وی یادآور شد: این طرح‌های ۲۳ گانه در محور‌های سلامت، امور اجتماعی، آموزش، صنعت، حمل و نقل، عمران و نظایر آن قرار دارد که تقریبا در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ریاست مجلس نزدیک یک ماه است که جلسات مستمری با مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان، استاندار سیستان و بلوچستان، روسای سازمان‌ها و وزرای مربوطه داشته‌اند و ماحصل این بررسی‌ها در سفر ۳ روز به این استان با نظارت میدانی دنبال می‌شود.

وی اظهار کرد: مجلس این سفر‌ها و نظارت میدانی را در سه مرحله پیش از سفر، حین سفر و بعد از سفر انجام می‌دهد. پروژه‌هایی هم که در نشست مدیریتی آخر سفر درباره آن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود در سامانه نظارتی مجلس بارگذاری می‌شود.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در ارتباط با نظارت میدانی از حوزه‌های انتخابیه خوزستان نیز این کار انجام شده است و توسط معاونت نظارت مجلس تصمیمات، مستمر تاحصول نتیجه پیگیری و نظارت می‌شود تا این نوع نظارت‌ها میدانی دچار آفت نمایشی و تبلیغاتی نشود.

وی با اشاره به فواید سفر‌ها و نظارت‌های میدانی مجلس شورای اسلامی در بُعد قانونگذاری و نظارتی افزود: مجلس قوانینی را وضع کرده است که نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه خود باید آثار آن‌ها را رصد کنند و همچنین با توجه به مقتضیات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و شرایط استان می‌توانند قوانین جدید تصویب کند.

آقای نگاهداری گفت: در بُعد نظارتی مجلس بر اجرای قوانین و اجرایی شدن آن‌ها باید نظارت کند و این نظارت‌ها کمک می‌کند که نمایندگان از وضع اجرای قوانین به خصوص قانون بودجه مطلع شوند.

وی افزود: مجلس باید نظارت کند که اعتباراتی که در قانون بودجه تصویب شده به طرح‌های استانی اختصاص پیدا کرده است یا خیر؟ بودجه دچار انحراف شده است یا خیر؟ و آگاهی نمایندگان از شرایط استان در همه تصمیم‌گیری‌ها اثر مثبت خواهد داشت که این هم از تاثیرات نظارت میدانی است.

خبرگزاری صدا وسیما

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده