صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 17
کد خبر: ۱۶۴۱۵۰

زلنسکی: برای مذاکره با روسیه تحت فشار هستم

رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی فرانسوی گفت که برای مذاکره با روسیه تحت فشار قرار گرفته است. زلنسکی گفت: کسانی هستند که از من می‌خواهند سر میز مذاکره بنشینم. اما من چیزی برای گفت‌وگو نمی‌بینم.

به گزارش راهبرد معاصر «ولودیمیر زلنسکی» همچنین مذاکرات امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه با ولادیمیر پوتین همتای روس وی را بی‌فایده خواند و گفت: فکر نمی‌کنم نتیجه‌ای داشته باشد.

به نوشته خبرگزاری تاس، ماکرون بارها گفته که کانال‌های ارتباطی با پوتین برای گفت‌وگو را حفظ کرده است. به گفته رئیس‌جمهور فرانسه، وی انتظار دارد به زودی درباره ایمنی تاسیسات هسته‌ای در اوکراین با پوتین گفت‌وگو کند.

نشریه آمریکایی پالیتیکو ماه گذشته به استناد منابع خود گزارش داد ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین مجبور شد از موضع خود درباره عدم امکان مذاکره با پوتین به دلیل فشارهای نرم دولت بایدن عقب‌نشینی کند. طبق این گزارش، زلنسکی از عدم امکان مذاکره با پوتین زمانی که پنج پیش شرط خود برای مذاکره با مسکو را اوایل این ماه فهرست کرد، حرفی نزد.

پالیتیکو نوشت تغییر در موضع دولت اوکراین بعد از گفت‌وگوهای طولانی بین کی‌یف و واشنگتن از جمله در سفر جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید به کی‌یف ایجاد شد.

پیش‌تر سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت که مقامات روسیه برای ادامه مذاکرات با اوکراین آمادگی دارند. او گفت روسیه آماده گوش سپردن به همکاران غربی خود است اگر آن‌ها پیشنهادی را برای سازماندهی گفت‌و‌گو درباره کاهش تنش با مورد توجه قرار دادن منافع روسیه مطرح کنند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین هم گفت مذاکره درباره اوکراین باید بیش از همه با واشنگتن انجام شود زیرا کی‌یف مطابق دستورات خارجی عمل می‌کند./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: