صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۵۳ - ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 21
کد خبر: ۱۶۴۹۴۲

کمک نظامی ۴۳ میلیون دلاری دانمارک به اوکراین

وزارت دفاع دانمارک امروز اعلام کرد این کشور ۴۲.۸ میلیون دلار به عنوان کمک نظامی به اوکراین اهدا خواهد کرد.

به گزارش راهبرد معاصر این پول قرار است از طریق صندوق بین المللی اوکراین به رهبری انگلیس اهدا شود و برای تامین تجهیزات نظامی و سایر حمایت‌های مالی از نظامیان اوکراین هزینه شود.

این کمک نظامی در حالی قرار است برای کی یف ارسال شود که در روز‌های اخیر کمیته تخصیص بودجه سنای آمریکا هرگونه وجوهی را که از لایحه ۱.۷ تریلیون دلاری سال مالی ۲۰۲۳ ایالات متحده برای ارائه تسلیحات، آموزش یا هرگونه کمک به گردان آزوف نئونازی اوکراین استفاده می‌شود، مسدود کرده است.

پیش از این درخواست نخست‌وزیر هندی تبار انگلیس برای ارزیابی شرایط جنگ بین روسیه و اوکراین، در حالی که خود انگلیس دچار مشکلات مالی است، این گمانه‌زنی‌ها را افزایش داده است که «ریشی سوناک» درصدد کاهش کمک‌های تسلیحاتی لندن به اوکراین باشد.

انگلیس تاکنون ۲.۳ میلیارد پوند تسلیحات نظامی به اوکراین ارسال کرده است و بعد از آمریکا، دومین تأمین‌کننده سلاح برای نظامیان اوکراینی به شمار می‌رود و به نظر می‌رسد تصمیم ریشی سوناک برای بررسی اوضاع جنگ با توجه به جهش بی‌سابقه تورم و گرانی‌ها در انگلیس، قدمی در جهت کاهش کمک‌ها به کی‌یف باشد.

با وجود کمک‌های نظامی و مالی غرب به اوکراین و در مقابل آن تحریم‌های روسیه، وزیر امور خارجه اوکراین سه‌شنبه اعلام کرد که بسته تحریمی که اخیراً اروپا علیه مسکو اعمال کرده «کافی نیست»./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: