صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۸:۴۱
  • يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Sunday 21 May 2023
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۳ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 20
کد خبر: ۱۸۵۰۵۰

اعزام یگان‌های هوابرد و زرهی ارتش روسیه به باخموت

در حالیکه رئیس گروه نظامی «واگنر» وابسته به ارتش روسیه از تسلط کامل نیروهای این کشور بر شهر «باخموت» در شرق اوکراین که ماه‌هاست درگیری در آن در جریان است، خبر داده، منابع نظامی از تحرکات تازه روسیه در این منطقه و تلاش در تحکیم مواضع نظامی خبر دادند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ به نوشته وبگاه «کی‌یف ایندیپندنت» سخنگوی فرماندهی عملیات شرق اوکراین روز شنبه اظهار داشت که روسیه علاوه بر نیروهای گروه «واگنر»، در حال اعزام یگان‌های هوابرد و زرهی خود به باخموت است.

این مقام ارشد نظامی اوکراین تاکید کرد که تصرف باخموت همچنان اولویت اصلی ارتش روسیه است.وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود که نیروهای خود را در شمال باخموت مستقر کرده است.

باخموت، شهری در استان «دونتسک» در اوکراین است. از زمان حمله روسیه به باخموت ۹۰ درصد مردم شهر باخموت را ترک کرده اند.

بر اساس این گزارش‌، نبرد باخموت از اوت ۲۰۲۲ ادامه دارد و از آن به عنوان یکی از بزرگترین و سنگین‌ترین درگیری‌ها یاد می‌شود. نیروهای روسیه و اوکراین در شبانه روز گذشته ۱۷ مورد درگیری نزدیک باخموت داشته و دو طرف متحمل خساراتی شدند.

طی این درگیری‌ها نیروهای روس ۴۱۴ بار مواضع ی اوکراین را گلوله باران کردند. وزارت دفاع انگلیس نیز اعلام کرد که ارتش روسیه چندین گردان را در بخش باخموت مستقر کرده است.

رئیس گروه نظامی واگنر از مسکو خواسته اجازه دهد مواضع شهر باخموت را به نیروهای چچن، از جمهوری‌های خودمختار روسیه تحویل دهد.

«یوگنی پریگوژین» رئیس واگنردر نامه‌ای به «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه گفت: «از شما درخواست می‌کنم دستور رزمی درباره انتقال مواضع یگان‌های شبه‌نظامی واگنر در باخموت و اطراف آن را به واحدهای گردان چچن صادر کنید.»

پیش‌تر، «الکساندر سیرسکی» فرمانده نیروی زمینی اوکراین پس از بازدید از منطقه نبرد در «دونتسک» گفته بود که نیروهای اوکراینی با وضعیت سخت و پیچیده‌ای در شهر باخموت مواجه هستند. «ویکتور خورنکو» فرمانده نیروهای عملیات ویژه اوکراین هم وضعیت در باخموت را پیچیده توصیف کرده بود./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: