صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 05
کد خبر: ۲۱۱۹۹۰

چاد هم کاردار خود را از تل‌آویو خارج کرد

وزرات خارجه چاد اعلام کرد کاردار خود در تل‌آویو را برای مشورت در خصوص تحولات اخیر فراخوانده است.

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت امور خارجه چاد امروز یکشنبه اعلام کرد به دلیل کشتار غیرنظامیان بی گناه در نوار غزه، کاردار خود را برای مشورت هرچه بیشتر از تل‌آویو فرا خوانده است.

 

در همین راستا چندین کشور دیگر نیز سفرای خود را از اراضی اشغالی فراخواندند. پارلمان بحرین اعلام کرد که سفیر این کشور در اراضی اشغالی تل آویو را ترک کرده است و این کشور روابط اقتصادی خود را با این رژیم در بحبوحه جنگ مداوم با غزه متوقف می‌کند.

 

اردن، متحد کلیدی آمریکا نیز سفیر خود از اراضی اشغالی را در اعتراض به جنگ غزه فراخواند. سفیر این کشور که با شروع درگیری‌ها آنجا را ترک کرد، تنها در صورتی به تل آویو بازخواهد گشت که رژیم صهیونیستی به آنچه ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن به عنوان «بحران انسانی که ایجاد کرده است» پایان دهد.

 

ترکیه و هندوراس نیز سفرای خود را از اراضی اشغالی فراخواندند. هندوراس ضمن فراخواندن سفیر خود «نسل‌کسی و دیگر موارد جدی نقض قوانین‌بین‌المللی» در جنگ اسرائیل با غزه را محکوم کرد.

 

وزرای خارجه امارات متحده عربی، بحرین، عربستان سعودی، عمان، قطر، کویت، مصر، مراکش و اردن در بیانیه مشترکی که چندی پیش منتشر شد، ادامه بمباران رژیم صهیونیستی در فلسطین و هدف قرار دادن غیرنظامیان را محکوم کردند.

 

جنگ در نوار غزه در حالی وارد سی‌امین روز خود شده است. بر اساس تازه‌ترین آمار‌های وزارت بهداشت غزه از ۷ اکتبر تاکنون ۹۵۰۰ فلسطینی در حملات اسرائیل شهید شده‌اند. ۸۰۰ هزار تا یک میلیون شهروند فلسطینی مجبور به ترک خانه و کاشانه‌اشان شده‌اند و به مناطق جنوبی غزه گریخته‌اند./ باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما