صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۷:۵۹
  • پنجشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 01 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 10
کد خبر: ۲۴۵۲۶

عمران خان برای رایزنی به تهران می آید

نخست وزیر پاکستان که در خلال یک ماه اخیر بارها در راستای ایجاد رایزنی میان تهران با سعودی و آمریکا کوشیده در پی سفر مجدد به تهران است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ نام عمران خان این روزها در محافل بین المللی به عنوان یکی از بزرگترین میانجیگران تهران با ریاض و واشنگتن مطرح است. تلاش هایی که سوی مقامات ایرانی، سعودی و آمریکایی نیز نادیده گرفته نشده و بر آن صحه گذارده اند.

 

عمران خان در سخنانی در شورای روابط خارجی آمریکا نیز از آمادگی اسلام آباد برای میانجیگری کشورش میان تهران از یک سو و ریاض و واشنگتن از سوی دیگر خبر داده بود. خبری که بعدتر در قالب پیامی از سوی بن سلمان برای مقامات ایرانی به تهران آورده شد.

 

اکنون مقامات پاکستانی از سفر آتی عمران خان به تهران خبر داده اند. سخنگوی وزارت امورخارجه پاکستان روز پنجشنبه تایید کرد که سفرهای آتی «عمران خان» نخست وزیر این کشور به جمهوری اسلامی ایران و عربستان در دستور کار قرار دارد.

 

«محمد فیصل» در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران در اسلام آباد، بدون اشاره به جزئیات در این زمینه، افزود: اطلاعات مربوط به سفرهای آتی نخست وزیر پاکستان به ایران و عربستان همزمان با نهایی شدن آن، اعلام خواهد شد.

 

روزنامه پاکستانی «اکسپرس تریبیون» امروز (پنجشنبه) به نقل از یک مقام وزارت امورخارجه این کشور (بدون ذکر نام) نوشت: هدف از سفر عمران خان به ایران و عربستان برای هموار شدن مسیر بهبود روابط میان دو کشور و جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه است.

 

نخست وزیر پاکستان پیشتر در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با ابراز نگرانی از تشدید تنش‌ها در منطقه گفته بود که مصمم به ایفای نقش میانجیگری برای کاهش تنش ها در منطقه است.

 

نخست وزیر پاکستان اول اردیبهشت ماه گذشته سال جاری به ایران سفر کرد. وی همچنین در قامت نخست وزیر تاکنون پنج مرتبه به عربستان سفر کرده است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: