صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۷:۴۱
  • سه‌شنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
  • Tuesday 23 August 2022
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 31
کد خبر: ۲۶۴۷۰

جزئیات تحریم آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران

ایالات متحده آمریکا و شش کشور شورای همکاری خلیج فارس عصر روز گذشته 25 شخص و شرکت حقیقی و حقوقی را که پیشتر توسط وزارت خزانه داری آمریکا تحریم شده بودند، مجددا در لیست تحریم قرار دادند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ ایالات متحده و شش کشور دیگر امروز -‌چهارشنبه- تحریم‌هایی را علیه ۲۵ شرکت، بانک و فرد به بهانه ارتباط با ایران و حمایت از حزب‌الله اعمال کردند. این خبر را وزارت خزانه‌داری آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد.

 

کشورهای عضو «مرکز هدف قرار دادن تامین مالی تروریسم» (TFTC) که بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات عضو آن هستند به این تحریم‌ها پیوسته‌اند.

 

این در حالی است که تمام این ۲۵ بانک، شرکت و فرد پیشتر از سوی آمریکا تحریم شده بودند.

 

«استیون منوچین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا، طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «اقدام مرکز هدف قرار دادن تامین مالی تروریسم همزمان با سفر من به خاورمیانه دست به این کنش زد. طی این سفر تلاش کردم اقدام‌ها برای مبارزه با تامین مالی تروریسم را سرعت بخشم.»

 

به گفته وزارت خزانه داری آمریکا، شماری از نهادهای تحریمی دارای روابط بازرگانی با طرف های خارجی در آسیا و اروپا هستند. در نتیجه تحریم‌های امروز، تمامی اموال و منافع مربوط به این اشخاص در آمریکا یا حوزه قلمرو اختیارات آن بلوکه شده و به دفتر کنترل دارایی خارجی گزارش خواهد شد. همچنین کلیه اشخاص آمریکایی از معاملات با این اشخاص صراحتا منع شده‌اند.

 

آمریکا هشدار داده است که اشخاصی که امکان تراکنش مالی قابل توجهی برای این اشخاص فراهم کنند و یا خدمات مالی قابل توجهی به این اشخاص ارایه دهند، خود مشمول اعمال مقررات تحریمی آمریکا خواهند بود.

 

بر این اساس فهرست ۲۰ شخصیت حقوقی ایرانی تحریم شده توسط آمریکا و شش کشور عربی به شرح زیر است:

 

بنیاد تعاون بسیج

 

بانک مهر اقتصاد

 

بانک ملت (بانک ملت به دلیل روابط خود با بانک مهر اقتصاد تحریم شده است.)

 

شرکت سرمایه گذاری مهر اقتصاد ایرانیان متعلق به بانک مهر اقتصاد

 

شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران آتیه

 

شرکت نگین ساحل رویال

 

گروه مالی مهر اقتصاد

 

شرکت مهندسی تکنوتار

 

شرکت سرمایه گذاری تکتار

 

تراکتورسازی ایران

 

شرکت توسعه معادن روی ایران

 

شرکت روی بندرعباس

 

شرکت روی قشم

 

شرکت تولید اسید زنجان

 

شرکت پرشین کاتالیست چمیکال

 

فولاد مبارکه اصفهان

 

شرکت سرمایه گذاری اندیشه مهوران

 

بانک پارسیان

 

بانک سینا

 

گروه بهمن

 

استقبال رژیم صهیونیستی از تحریم‌های آمریکا و کشورهای عربی علیه ایران

«اسرائیل کاتز»، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه از تحریم مشترک آمریکا و ۶ کشور عربی علیه ایران و گروه‌های مقاومت استقبال کرد.

 

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در پیامی به زبان عبری در توئیتر نوشت: «از تصمیم آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج [فارس] برای اعمال تحریم‌‌های بیشتر علیه حزب‌الله و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استقبال می‌کنم.»

 

کاتز تصریح کرد که مسئله تحریم علیه ایران و گروه‌های مقاومت در دیدار اخیر او با «استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا مطرح شده است.

 

در بیانیه او آمده است: «این دقیقاً همان مسئله‌ای است که در گفت‌وگوی من با وزیر خزانه‌داری آمریکا مطرح شد. روش درست برای مقابله با ستیزه‌جویی ایران همین است.»

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: