صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۴:۱۷
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - 2019 November 25
کد خبر: ۲۸۸۴۵

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا وارد تل اویو شد

مارک میلی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا بیست و چهار ساعت پس از انتقادات تند و تیزش بر علیه ایران در کنفرانس منامه، وارد تل آویو پایتخت رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ تحولات امنیتی منطقه غرب آسیا با مداخله قدرت های بین المللی وارد دور جدیدی شده است. پس از سفر ناگهانی مایک پنس به عراق و حمایت مقامات ارشد کاخ سفید از اغتشاشات ایران، عراق و لبنان، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا جهت گفتگو با مقامات اسرائیلی وارد تل اویو شد.

 

سفر مارک میلی از آن رو حائز اهمیت است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر مستقر در بدترین وضعیت سیاسی خود قرار داشته و هر آن امکان بازداشت او توسط دادستانی اسرائیل پیشبینی می شود.

 

به گزارش جروزالم پست، سفر ژنرال میلی به اسرائیل یک روز پس از آن انجام می‌شود که او هشدار داد ایران احتمالا در تلاش برای انجام حمله دیگری مشابه با حمله ۱۴ سپتامبر علیه مراکز نفتی عربستان است.

 

وی روز جمعه در بحرین گفت امکان بالایی وجود دارد که جمهوری اسلامی دوباره حمله کند و اضافه کرد وقتی کشوری اینطور غیرمسئولانه رفتار می‌کند، در ارزیابی امکان حملات دوباره باید بسیار محتاط باشید.

 

این مقام ارشد نظامی آمریکا خواستار همکاری کشورهای منطقه برای مقابله با ایران شد و گفت متاسفانه رژیم ایران گاهی ثابت می‌کند که به همسایگانش زور می‌گوید و تنها راه مقابله با آن همکاری با یکدیگر است.

 

سفر ژنرال مارک میلی به اسرائیل در حالی است که فرمانده نیروی هوایی ایالات متحده، فرمانده نیروهای هوایی آمریکا در اروپا، و رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) نیز پیش از او به اسرائیل رفته بودند.

 

سفر ژنرال میلی با اوضاع نابسامان نتانیاهو همزمان شده است. نخست وزیر اسرائیل که عملا شانسی برای تداوم قدرت در این جایگاه ندارد، همچنان دست از سر ایران بر نداشته و تلاش دارد با طرح تهدید ایران، همچنان شانس بقایش در قدرت را بیازماید.

 

نتانیاهو روز گذشته و حین بازدید از شمال فلسطین اشغالی همراه با «نفتالی بنت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، مدعی شد که ایران درحال برنامه‌ریزی برای انجام حملات جدید موشکی از عراق و یمن علیه اسرائیل است.

 

وی همچنین طی سخنانی بی‌اساس مدعی شد که می‌تواند «تایید کند» که ایران مشغول برنامه‌ریزی برای حمله در منطقه است.

 

نتانیاهو در ادامه سخنان بی‌اساس خود گفت: «همچنان تلاش خواهیم کرد تا اجازه ندهیم ایران عراق و یمن را تبدیل به پایگاه موشک‌های خود علیه اسرائیل کند.»

 

نتانیاهو گفت: «هر اقدام لازم برای جلوگیری از استقرار نظامی ایران در منطقه، از جمله فعالیت‌های لازم برای ممانعت از انتقال سلاح‌های کشنده از ایران به سوریه را انجام می‌دهیم. تعهد و آمادگی ما برای مبارزه با رژیم ایران قاطع است و تلاش می‌کنیم از دستیابی تهران به اهداف خود پیشگیری کنیم.»

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: