صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۴:۴۶
  • دوشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۱
  • Monday 12 September 2022
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۷ - ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - 2020 September 23
کد خبر: ۶۰۲۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

تعیین تکلیف نهایی استخدام معلمان +جزئیات

در پی اعتراض مکرر معلمان و عدم اجرای رتبه بندی معلمان مجلس استخدام معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی را در نشست علنی امروز بررسی و اعلام وصول کرد.

به گزارش راهبرد معاصر اعلام وصول استخدام معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی خبر خوش امروز مجلس برای معلمان بود و بر اساس طرح الحاق تبصره ۱۱ به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان مجلس استخدام معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی را در نشست علنی امروز بررسی و اعلام وصول کرد.

 

 

بر این اساس، طرح الحاق تبصره ۱۱ به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، طرح عقد قرارداد مستقیم با نیروهای خدماتی توسط دستگاه‌های اجرایی و حذف شرکت‌های پیمانکار، طرح قانون مجازات افرادی که از اجرای قانون امتناع می‌کنند، اصلاح ماده ۵۷۶ قانون مجازات اسلامی و طرح انتظام بخشی فرآیند واگذاری بنگاه‌های دولتی اعلام وصول شد.

 

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: طرح‌های مذکور به صورت عادی اعلام وصول شد و مطابق ماده ۲۳۵ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و در اجرای ماده ۲۳۶ و با عنایت به نامه شماره ۹۹۲۲۱۵۴ مورخ ۱۳ مرداد ۹۹ وزیر نیرو گزارش عملکرد سالانه وزارت نیرو را ارسال کرد و از این رو این گزارش اعلام وصول می‌شود.

 


نادری: وزیر علوم زیربار مزایا به اساتید حق التدریس نمی‌رود

احمد نادری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو درباره پیگیری مشکلات اساتید حق‌التدریس بیان کرد: این موضوع در جلسه کمیسیون با منصور غلامی، وزیر علوم بحث و بررسی شد و وزارت علوم معتقد است که حق‌التدریسی‌ها استاد محسوب نمی‌شوند و به ازای دریافت مبلغی به تدریس واحد‌های درسی می‌پردازند.

 

نادری با بیان اینکه حق‌الزحمه پرداختی به حق‌التدریسی‌ها بسیار کم است و باید حق تدریس بیشتر شود، عنوان کرد: متاسفانه وزارت علوم زیربار ارائه سایر مزایا به حق‌التدریسی‌ها نمی‌رود و وزیر علوم این امر را به صراحت اعلام کرد.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: البته موضوع همچنان مفتوح است و ممکن است تصمیمات دیگری در کمیسیون اتخاذ شود.

 

وی در پاسخ به این سوال که چرا در شرایط کمبود اساتید نسبت به جذب حق‌التدریسی‌ها اقدام نمی‌شود، ادامه داد: این نکته قابل بحث است، چون بعنوان مثال اگر تنها برای دو واحد درسی نیاز به حق‌التدریس باشد نمی‌توان برای آن دو واحد نیرو جذب کرد، اما اینکه کادر اعضای هیئت علمی باید از اعضای خبره تکمیل شود، بحث دیگری است.

 

 

نادری اظهار داشت: متاسفانه در جذب اعضای هیئت علمی دیده شده است که اخیرا و در سال پایانی دولت سیاسی‌کاری‌های زیادی انجام می‌شود نمونه‌اش در دانشگاه تربیت مدرس که حجم بالایی از اعلام نیاز برای جذب صورت گرفته و جذب‌هایی در دانشگاه تربیت مدرس انجام می‌شود که این افراد بعضا تاییدیه‌های حراستی را ندارند و صلاحیت‌های عمومی آن‌ها زیرسوال است لذا قطعا این موضوعات را در مجلس پیگیری خواهیم کرد.

 

تجمع معلمان مقابل مجلس در روز شنبه

گروهی از معلمان نهضت سواد آموزی و پیش دبستانی امروز (یکشنبه ۲۳ شهریور) مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.این معلمان خواستار تعیین تکلیف وضعیت استخدامی خود با توجه به سوابق کاریشان بودند.

 

 طی روزهای گذشته که جلسات علنی مجلس شورای اسلامی برقرار بوده است شاهد برگزاری چنین تجمعاتی از سوی معلمان نهضت سواد آموزی و پیش دبستانی بودیم. 

 

طرح نهایی نظام رتبه‌بندی معلمان

طرح نظام رتبه‌بندی معلمان هفته در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شده و در نوبت بررسی قرار دارد.

 

 

در این طرح دولت مکلف خواهد شد حداکثر ظرف مدت یک‌سال از زمان ابلاغ این قانون از طریق وزارت آموزش و پرورش نظامنامه مورد نیاز را برای استقرار نظام رتبه‌بندی معلمان براساس احکام قانونی مندرج در سیاست‌های کلی آموزش و پرورش ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با تأکید بر مواردی همچون طراحی نظام سنجش صلاحیت حرفه‌ای و صدور گواهی صلاحیت حرفه‌ای تهیه و به منظور تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

 

 متن این طرح به شرح زیر است:

به ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

احتراماً طرح ذیل که به امضای 46 نفر از نمایندگان رسیده است، جهت طی مراحل قانونی تقدیم می‌شود.

مقدمه (دلایل توجیهی):

تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری در خصوص تکریم جایگاه فرهنگیان بر هیچ‌کس پوشیده نیست. در اجرای بندهای (7-3) و (13) سیاست های کلی نظام با هدف ایجاد تحول اساسی در آموزش و پرورش کشور ابلاغ شده از سوی معظم‌له مبنی بر اعتلای منزلت اجتماعی معلمان به عنوان کلیدی‌ترین مؤلفه تأثیرگذار در نظام آموزشی کشور و افزایش انگیزه برای خدمت مطلوب و بهره‌ور و نیز استقرار نظام پرداخت براساس تخصص، شایستگی‌ها و عملکرد رقابتی مبتنی بر نظام رتبه‌بندی معلمان و همچنین عدم تقدیم لایحه توسط دولت علی‌رغم وعده‌های مکرر در این زمینه از یک‌سو و تضعیف روحیه این قشر فرهیخته و اثرگذار در آینده کشور طرح پیشنهادی ذیل که در دوره نهم در کمیسیون اجتماعی نیز مصوب شده، لیکن به دلیل کمبود زمان، فرصت تصویب در صحن علنی ایجاد نشد؛ جهت بررسی و طی مراحل قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌گردد:

لذا طرح ذیل تقدیم می‌شود:

عنوان طرح:

طرح نظام رتبه‌بندی معلمان

ماده واحده

دولت مکلف است حداکثر ظرف مدت یک‌سال از زمان ابلاغ این قانون از طریق وزارت آموزش و پرورش نظامنامه مورد نیاز را برای استقرار نظام رتبه‌بندی معلمان براساس احکام قانونی مندرج در سیاست‌های کلی آموزش و پرورش ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با تأکید بر موارد ذیل تهیه و به منظور تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه کند:

 

 

الف) طراحی نظام سنجش صلاحیت حرفه‌ای و صدور گواهی صلاحیت حرفه‌ای

ب) تعیین عناوین و رتبه‌های حرفه‌ای هریک از مشاغل آموزش و پرورش در واحدهای آموزشی و پرورشی

پ) متناسب‌سازی نظام پرداخت‌ها با رتبه‌های پیش‌بینی شده

 

محمدحسین فرهنگی - محمدرضا رضائی کوچی - محمدصالح جوکار - بهزاد رحیمی - سیدجواد حسینی‌کیا- علی علی‌زاده- ابراهیم رضائی- سیدالبرز حسینی- احمدحسین فلاحی- حسین امامی راد- جلال محمودزاده- محمد باقری- فریدون حسنوند- هبروز محبی نجم‌آبادی- صدیف بدری- جعفر قادری- انور حبیب‌زاده بوکانی- سیدعلی یزدی‌خواه- حسینعلی حاجی دلیگانی- ذبیح‌الله اعظمی ساردوئی- علی خضریان- سیدمرتضی خاتمی- حسین میرزائی- احمد امیرآبادی فراهانی- قاسم ساعدی - رضا حاجی‌پور- سیدناصر موسوی لارگانی- شارلی انویه تکیه - نصراله پژمان‌فر- مهرداد ویس کرمی- حسینعلی شهریاری- رحمت‌اله نوروزی- علی آذری- رسول فرخی میکال- حسن رزمیان مقدم- جواد کریمی قدوسی- احسان ارکانی- حسن نوروزی- سلمان اسحاقی- سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی- احمد محرم‌زاده یخفروزان- رجب رحمانی- عباس جهانگیرزاده- علی زنجانی حسنلوئی- جعفر راستی- محمدتقی نقدعلی

 

اعلام وصول طرح نظام رتبه‌بندی معلمان

سیدمحسن دهنوی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 19 شهریور) در جلسه علنی مجلس 3 طرح را بهصورت عادی اعلام وصول کرد که به شرح ذیل است:

 

 

- طرح نظام رتبه‌بندی معلمان

- طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها  

- طرح تشکیل استان گلساران که این طرح‌ها به صورت عادی اعلام وصول شده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس همچنین سؤال ملی حبیب‌الله ده‌مرده نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی از محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره علت عدم اجرای فیبرنوری در استان‌های مرزی را اعلام وصول کرد. 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
بسیاری از مدارس کمبود نیروی خدماتی دارن چرا فکری نمیکنید