صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۵۱ - ۱۷ دی ۱۳۹۹ - 2021 January 06
کد خبر: ۷۳۲۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

کودتا در آمریکا | حمله به کنگره آمریکا توسط طرفداران ترامپ

آغاز جلسه مجلس نمایندگان و مجلس سنا در کنگره آمریکا برای آرای الکترال با حمله به کنگره آمریکا توسط طرفداران ترامپ مواجه شد و کودتا در آمریکا رخ داد. اکنون طرفداران ترامپ توانستند به درون ساختمان کنگره راه پیدا کنند.

به گزارش راهبرد معاصر روز چهارشنبه مجلس نمایندگان و مجلس سنا در کنگره آمریکا جلسه مشترک برگزار کردند که طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا حمله کردند و دست به کودتا زدند. جزئیات کودتا در آمریکا و حمله به کنگره آمریکا توسط طرفداران ترامپ را میخوانید.

در حالی که کنگره آمریکا تا ساعاتی دیگر برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور تشکیل جلسه خواهد داد، هزاران نفر از هواداران دونالد ترامپ رئیس‌جمهور کنونی آمریکا که در انتخابات ریاست جمهوری این کشور بازنده شده و تنها دو هفته دیگر در کاخ سفید حضور خواهد داشت، در خیابان‌های واشنگتن تجمع کرده‌اند تا اعتراض خود را به نتیجه انتخابات اعلام کنند.

تظاهرات گسترده حامیان ترامپ در واشنگتن از صبح امروز چهارشنبه به وقت محلی آغاز شده و تصاویر در حال به‌روزرسانی از تظاهرات نشان می‌دهد که هر لحظه به تعداد تجمع‌کنندگان افزوده می‌شود.

پس از اتمام سخنرانی جنجالی ترامپ در مقابل کاخ سفید پلیس و نیروهای امنیتی اطراف کنگره آمریکا در مواجهه با طرفداران ترامپ با هم درگیر شدند و زد و خورد آنها ادامه دارد.

برخی منابع اعلام کردند ترامپ از طرفداران خود خواست برای حمایت از نمایندگان جمهوری‌خواه و دادن جرات به آنها برای بازگرداندن دموکراسی به کشور، با هم به سمت کنگره حرکت کنند.

هواداران ترامپ با حمله به ساختمان کنگره وارد این نهاد قانونگذاری آمریکا شده‌اند.

 

تهدید به بمبگذاری در ساختمان کنگره آمریکا

منابع خبری چهارشنبه شب به وقت تهران از بازرسی دو ساختمان کنگره آمریکا در شهر واشنگتن به دلیل تهدید به بمبگذاری خبر دادند.

 در حالیکه هوداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با نیروهای امنیتی در اطراف ساختمان کنگره آمریکا زد و خورد می‌کنند و هوداران ترامپ سعی در عبور از لایه‌های امنیتی برای ورود به ساختمان کنگره دارند، منابع خبری گزارش دادند که پلیس مستقر در ساختمان گنگره بعد از دریافت تهدید به بمبگذاری در دو ساختمان در کنگره آمریکا در حال تخلیه و  بازرسی آن مکان‌هاست.

رسانه‌های آمریکا همچنین  از دستگیری چندین نفر از حامیان دونالد ترامپ که برای اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری در واشنگتن به خیابان آمده‌اند خبر داده‌اند.  وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» نوشته صدها نفر از نیروهای پلیس در سراسر واشنگتن، همزمان با حضور طرفداران ترامپ در خیابان‌ها در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند. 

این رسانه نوشته تا ساعت ۱۰:۰۰ صبح به وقت محلی هزاران نفر در  نزدیکی بنای یادبو واشنگتن تجمع کرده‌اند. پلیس در اطراف این منطقه تابلوهایی نصب کرده که در آن به حاضران در این تجمع هشدار داده شده حمل سلاح غیرقانونی است.

جلسه شمارش آرای الکترال در صحن کنگره آمریکا امروز چهارشنبه به آشوب کشیده شد و طرفداران خشمگین «دونالد ترامپ» توانستند وارد ساختمان کنگره شوند. 

 محافظان معاون رئیس‌جمهور آمریکا را از کنگره خارج کردند

وضعیت ساختمان گنگره در واشنگتن پایتخت آمریکا به طور بی‌سابقه‌ای با حمله معترضان طرفدار ترامپ به هرج و مرج کشیده شده است. نمایندگان در جلسه مشترک مجلس نمایندگان و مجلس سنا در حال شمارش آرای الکترال انتخابات ریاست‌جمهوری بودند که در شرایط معمول جلسه‌ای تشریفاتی شمرده می‌شود.

اما این بار گروهی از نمایندگان همانطور که قبلا اعلام کرده بودند، اعتراض به نتایج انتخابات را با اعتراض به نتایج انتخابات در ایالت آریزونا آغاز کردند. در حالیکه موافقان و مخالفان اعتراض در حال بحث در این باره بودند، طرفداران ترامپ که از قبل تظاهرات بزرگی را در اطراف ساختمان کنگره به راه انداخته بودند، توانستند از سد پلیس بگذرند و به درون ساختمان راه یابند و جلسه را به هم بزنند.

اکنون نمایندگان در اتاق‌هایشان سنگر گرفته‌اند و به علت پخش شدن گاز اشک‌آور درون ساختمان ماسک ضدگاز زده‌اند.

از طرف دیگر با توجه به خطر امنیتی سرویس مخفی ایالات متحده آمریکا مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور را از ساختمان خارج کرده است.

تظاهرکنندگان اکنون به صحن مجلس سنا راه یافته‌ و آن را اشغال کرده‌اند و حتی با نشستن بر روی صندلی رئیس مجلس عکس یادگاری می‌گیرند.

 

مقررات منع آمد و شد

به دنبال تشدید شرایط امنیتی و تداوم اغتشاشات، شهردار واشنگتن پایتخت آمریکا دستور برقراری مقررات منع آمد و شد در این شهر از ساعت 18 به وقت محلی (2:30 بامداد فردا به وقت تهران) را صادر کرد.

یک شاهد عینی اغتشاشات در واشنگتن اعلام کرد هواداران ترامپ با شکستن 4 لایه امنیتی و محافظان کنگره به داخل ساختمان نفوذ کردند.

ترامپ در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر در واکنش به نفوذ هوادارانش به ساختمان کنگره نوشت: لطفاً از پلیس کپیتول (پلیس کنگره) و نیروهای مجری قانون حمایت کنید. آنها واقعاً به نفع کشورمان کار می‌کنند. آرامشتان را حفظ کنید.

معترضان با ورود به ساختمان کنگره آمریکا وارد صحن کنگره هم شدند. پیش از این نمایندگان از صحن تخلیه شده بودند.

 

این نمایندگان با این اقدام به طرفداری از تلاش بی‌امان ترامپ برای باطل کردن نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری پرداختند.

تظاهرکنندگان طرفدار ترامپ در بیرون ساختمان کنگره لحظاتی پیش توانستند از راهبندها بگذرند و به ایوان‌های جناح شرقی این ساختمان و سپس به طبقه دوم کنگره که محل برگزاری جلسه است، راه یابند.

دونالد ترامپ ساعاتی قبل از طرفدارانش خواسته بود با حضور در اطراف ساختمان کنگره نتیجه انتخابات را باطل کنند.

شهردار منطقه کلمبیا که شهر واشنگتن درون آن قرار دارد، اعلام کرده است برای مقابله با ناآرامی طرفداران ترامپ از ساعت شش بعدازظهر منع رفت‌وآمد عمومی اعلام می‌کند.

 

خارج کردن نانسی پلوسی از جلسه

رسانه‌ها همچنین از نیمه کاره گذاشتن جلسه مجلس نمایندگان و خارج کردن نانسی پلوسی، رئیس این مجلس به اتاقی امن خبر می‌دهند.

 

یک زن در کنگره آمریکا تیر خورد

نیروهای امدادرسان در حال کمک به فردی که در حال خونریزی شدید است. گزارش‌ها حاکی است به یک نفر در ساختمان کنگره شلیک شده است.

 

خارج کردن نمایندگان از سالن مجلس سنا همزمان با حمله حامیان ترامپ

 

وضعیت خیابان های منتهی به گنگره آمریکا

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مجتبی
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
خدایی يه فيلم هالیوودی توپ شده.
فقط شبکه هايي که دارن لایو نشون ميدن رو دنبال کنید، ديگه فیلم به این قشنگي گيرشون نمیاد