صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۰:۵۳
  • چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱
  • Wednesday 12 October 2022
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۴ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 February 23
کد خبر: ۷۸۶۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

جدیدترین اخبار انتخابات ریاست جمهوری 1400 / انتخابات 1400 سه شنبه 5 اسفند

انتخابات ریاست جمهوری 1400 روز جمعه 28 خرداد 1400 برگزار می شود و انتخابات ریاست جمهوری یکی از مهم ترین انتخابات ایران است که راهبرد معاصر در نظر دارد طی مدت باقی مانده تا انتخابات 1400 ، جدیدترین اخبار انتخابات ریاست جمهوری را در اختیار مخاطبان قرار دهد.

به گزارش راهبرد معاصر انتخابات ریاست جمهوری 1400یکی از مهمترین رخدادهای تاریخی ایران است. انتخابات 1400 تعیین کننده سرنوشت کشور است و دو طیف سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری را تشکیل میدهند. گفتنی است انتخابات ایران روز جمعه 28 خرداد 1400 برگزار می شود. راهبرد معاصر در نظر دارد طی مدت باقی مانده تا انتخابات 1400 ، جدیدترین اخبار انتخابات ریاست جمهوری را در اختیار مخاطبان قرار دهد.

نتایج انتخابات ریاست جمهوری تاثیر بسزایی در معیشت مردم کشور دارد و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پس از تایید صلاحیت شورای نگهبان در معرض رقابت قرار میگیرند. اصل ۱۱۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران شرایط کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرده است و در ادامه این خبر آرشیو کامل اخبار امروز انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری را میخوانید.

 

جمع آوری بیش از ۲۰۰ امضا برای حضور رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰

حسین جلالی، نماینده مردم رفسنجان در مجلس، در رابطه با "نامه برخی نمایندگان به رئیس قوه قضاییه و دعوت از او برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری" گفت: تعداد امضاها از مرز ۲۰۸ عبور کرده است. قرار شده است نیکزاد به نمایندگی از اعضای مجلس نامه را خدمت او بدهد و از رئیسی دعوت به عمل آید.

او ادامه داد: ما کار خومان را انجام داده ایم، قدرت انتخاب با او است اما تاکنون پاسخ مثبتی از رییسی نشنیده ایم. امیدواریم پس از این دعوت، نظر رئیسی برای حضور در انتخابات مثبت باشد.

جلالی در پایان گفت: مهم این است تاکنون هیچکس مخالف حضور رئیسی در انتخابات نیست و هر کجا از او حرفی به میان آمده همگی اتفاق نظر داشتند و رئیسی اولویت جریان ما قرار دارد. یک دستی و اجماع همه احزاب و نمایندگان در مورد رئیسی بی سابقه است.

 

معرفی افشانی به عنوان گزینه اعتمادملی در انتخابات ۱۴۰۰

اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی خبر داد که حزب اعتمادملی، محمدعلی افشانی را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ معرفی کرده است.

گرامی‌مقدم افزود: افشانی سوابق درخشانی دارد و از نیروهای پاک دست کارگزاران نظام است که در سمت‌های معاونت وزیر، استانداری و شهرداری تهران مشغول به خدمت بوده است. لذا افشانی هم به عنوان یکی از نامزدهای حزب اعتماد ملی مطرح است.

وی در مورد عدم حضور الیاس حضرتی در میان نامزدهای انتخابات گفت: الیاس حضرتی رسماً اعلام کرده است که این برای ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ کاندیدا نخواهد شد.

گرامی‌مقدم در پایان خاطرنشان کرد: شورای مرکزی حزب اعتماد ملی حضور افشانی را با اجماع‌ساز مطرح کرده است. محمدعلی افشانی هم فعالیت خود را آغاز کرده است؛ اما نتیجه نهایی بعد از اعلام نامزدهای احزاب دیگر و سایر شخصیت‌های اصلاحات مشخص خواهد شد. نهاد اجماع‌ساز قطعاً بعد از ثبت‌نام و مشخص شدن اینکه چند تن از اصلاحات توسط شورای نگهبان تأیید شده، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

 

مهیا شدن امکان انتخاب شعب اخذ رای خلوت برای انتخابات ۱۴۰۰

جمال عرف در ارتباط زنده تلفنی با برنامه "رویداد" رادیو گفت‌وگو، در خصوص اقدامات وزارت کشور برای برپایی انتخابات ۱۴۰۰، اظهار کرد: یکسال اخیر با کرونا درگیر هستیم که قطعا در انتخابات تاثیر دارد. سال گذشته اولین انتخابات کرونایی را داشتیم که البته ابتدای ورود این ویروس بود و پروتکل‌ها نیز جزو اولین‌ها بودند.

عرف با اشاره به اینکه مرحله دوم انتخابات در شهریور با پروتکل‌های بالاتری صورت پذیرفت، گفت: انتخابات ۱۴۰۰ با پروتکل‌های دقیق‌تر برپا می‌شود. مسئله اساسی برای ما اینست که بتوانیم میان حضور مردم و سلامت، نقطه‌ای بهینه پیدا کنیم که ضمن مشارکت مردمی، سلامتی جامعه به خطر نیفتد.

عرف گفت: در کمیته اجتماعی بحث‌هایی همراه با وزارت بهداشت دنبال شده است که چند مقطع از انتخابات را پوشش می‌دهد که مرحله نخست آن، ثبت نام است. شوراها جمعیت قابل توجهی را به خود می‌بیند و سلامتی همه ثبت نام کننده‌های آن مهم است؛ البته ثبت نام به شکل غیر حضوری خواهد بود.

وی ثبت نام را از طریق فرایندهای موبایلی دانست و افزود: تطبیق با نام مسئله‌ای است که با همکاری هیئت نظارت در حال بررسی است. ما افراد را از طریق کد ملی و کارت بانکی احراز می‌کنیم؛ افراد بر اساس قانون باید مراجعه نمایند که اگر در نهایت قرار باشد کسی مراجعه کند، باید پرسشنامه‌ای را پر کند و مراحل ثبت نام از قبل انجام شده است.

عرف افزود: مرحله تبلیغات نیز جزو دغدغه‌های ماست ولی در حوزه ریاست جمهوری که میتینگ‌ها و ستادها را در بر دارد، تلاش خواهیم کرد با استفاده از رسانه و فضای مجازی، شاهد هیچ حضوری نباشیم مگر با رعایت پروتکل‌ها که احتمالا در فضای باز خواهد بود. طی جلسه‌ای که با مرکز ملی فضای مجازی، بحث‌های بسیاری صورت گرفت تا از همه ظرفیت‌های این فضا بهره ببریم تا فضای حضوری، به سمت اقدامات غیر حضوری پیش رود.

عرف اضافه کرد: ما از ظرفیت ستاد ملی کرونا و موافقت شورای نگهبان تلاش داریم نماینده‌ها در رسانه‌های محلی خود اقدام به تشریح برنامه‌ها کنند و تلاش داریم تبلیغات نیز حتی الامکان غیر حضوری باشد.

وی در خصوص اقدامات روز رای‌گیری هم گفت: تلاش داریم به‌نحوی مدیریت کنیم که مردم با تراکم روبرو نشوند.

عرف همچنین از تعیین سقف ۱۰۰۰ رای برای هر صندوق خبر داد و افزود: صندوق پر تراکم نخواهیم داشت و صداوسیما همچون گذشته از صفوف طویل مردمی گزارشی نخواهد داشت. خیال مردم از لحاظ تعدد شعب و صندوق‌ها باید راحت باشد و مردم می‌توانند با مراجعه با یک نرم افزار، خلوت‌ترین شعب را انتخاب نمایند.

 

رونمایی از «ایران پرزیدنت» با هدف تحلیل نامزدهای احتمالی انتخابات ۱۴۰۰

جواد شریعتی، مدیر پروژه ایران پرزیدنت، روز سه‌شنبه در مراسم رونمایی از این استارت آپ (نوآفرین) که در سالن اجتماعات مرکز نوآوری شریف برگزار شد گفت: پروژه ایران پرزیدنت استارتاپی است که در مرکز نوآوری شریف با حمایت شرکت لایف وب شکل گرفته و می‌خواهد وعده‌های نامزدهای احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ را بر اساس داده های شبکه‌های اجتماعی تحلیل کند و نشان دهد نامزدها چه حرف هایی زده‌اند و افکار عمومی نسبت به به آنها چه نظراتی دارند.

به گفته وی بعد از انتخابات ریاست جمهوری هم مردم می‌توانند این پایگاه را رصد کرده و ببینند این وعده ها چقدر محقق شده است.

در ادامه جلسه مدیرعامل شرکت لایف وب با بیان این که این شرکت سال ۸۹ ماموریتش را در حوزه کلان داده آغاز کرده اظهار داشت: شرکت لایف وب در طول این ده سال داده‌های شبکه های اجتماعی را جمع آوری کرده و الان توانایی جمع آوری روزانه صد میلیون رکورد (ثبت) را داراست. در حال حاضر وظیفه تامین داده برای محصول ایران پرزیدنت بر عهده این شرکت است.

محمد انصاری با بیان این که ماموریت این محصول رصد چهره های سیاسی کشور است عنوان کرد: ایران پرزیدنت فقط معطوف به انتخابات ۱۴۰۰ نیست و پس از آن هم ادامه پیدا می کند.

 

نخستین سامانه بازاریابی سیاسی داده محور

مشاور سیاسی محصول ایران پرزیدنت در بخش دیگر از مراسم، این استارت آپ را نخستین سامانه بازاریابی سیاسی داده محور دانست و گفت: یک نامزد انتخاباتی باید از نیازهای مردم باخبر باشد و مطالبات مردم در شبکه های اجتماعی را بداند. ایران پرزیدنت این اطلاعات را در اختیار نامزدهای انتخاباتی قرار می‌دهد.

محمد رستم پور با بیان این که ایران پرزیدنت به انتخاب شرکت‌کنندگان در انتخابات کمک می‌کند توضیح داد: این محصول به کمک نامزدها هم می‌آید. چون ستادهای انتخاباتی هم باید بدانند وضعیت نامزد خودشان در چه سطحی است و آنها بهتر است درباره چه چیزهایی حرف بزنند.

وی افزود: این محصول میزان محتوایی را که درباره هر نامزد تولید شده نشان می دهد. همچنین با تحلیل داده‌های شبکه‌های اجتماعی می شود تشخیص داد که هر نامزد چه احساسی را در مردم برانگیخته و مردم نسبت به او چه اندازه خشمگین، عصبانی، امیدوار هستند. البته پیشنهادهایی داشتیم که سامانه در خدمت یک جریان سیاسی قرار بگیرد. متاسفانه آنها می‌گفتند شما داده‌ها را دستکاری کنید و نامزد ما را بالا ببرید. اما گروه ما نپذیرفت و سعی کرد نمای دقیق و صادقانه‌ای از داده‌ها ارائه کند.

 

نمایش قدرت داده‌های شبکه‌های اجتماعی

مشاور سیاسی محصول ایران پرزیدنت ضمن اعلام این خبر که در ایران پرزیدنت محتواهای غنی به رایگان ارائه می‌شود تاکید کرد: هدفمان این بود که بگوییم قدرت داده‌های شبکه‌های اجتماعی این قدر زیاد است که می تواند رییس جمهور آینده را پیش بینی کند. داده‌های شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهند که هر نامزد چه وزنی در افکار عمومی دارد.

وی ادامه داد: برخی نامزدها فکر می‌کنند که جامعه را می شناسند. اما بعضا مسائل مردم با چیزهایی که آنها فکر می‌کنند فرق دارد. ما تمام ترندهای (گرایش‌های فراگیر) شبکه های اجتماعی در چهار سال اخیر در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ... را شناسایی و دسته بندی کرده‌ایم. به عنوان مثال مشخص کرده‌ایم که بحران آب و آلودگی چقدر جدی است و برای کاربران شبکه های اجتماعی چقدر اهمیت دارد. همچنین معیارهای ما نشان می دهد که بر اساس داده های ایجاد شده موضوع بورس چقدر برای کاربران شبکه های اجتماعی مهم است.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
فقط آقای دکترمحمود احمدی نژاد که فکرمردم ایران بود
ناشناس
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
دکترمحموداحمدی نژاد