صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۳۵ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 August 21
کد خبر: ۹۹۳۴۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

جدیدترین اخبار درباره بازگشایی مدارس ۱۴۰۰

با توجه به نزدیک شدن فصل بازگشایی مدارس روز جمعه ۲۹ مرداد ماه در جلسه ستاد کرونا درباره بازگشایی مدارس ۱۴۰۰ تصمیم گیری شد و آموزش حضوری فعلا به تعویق افتاد.

به گزارش راهبرد معاصر، با توجه به نزدیک شدن فصل بازگشایی مدارس روز جمعه 29 مرداد ماه در جلسه کمیته های تخصصی کرونا درباره نحوه بازگشایی مدارس 1400 تصمیم گیری شد و آموزش حضوری فعلا به تعویق افتاد. 

 

مهر 1400 مدارس بازگشایی می شود؟

 

 اعضای ستاد کرونا پیشنهاد کردند، ابتدا تمام شرایط و زیرساخت‌های بهداشتی ضروری، نظیر تامین استاندارد‌های مطلوب سرویس‌های بهداشتی در مدارس، ایجاد امکان رعایت حداقل تراکم در کلاس‌های درس، تهویه کلاس‌ها، واکسیناسیون معلمان و کادر اداری، واکسیناسیون والدین دانش‌آموزان و در صورت تامین واکسن، واکسینه کردن آن دسته از دانش‌آموزان که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند، انجام شده و سپس درباره دایر شدن حضوری کلاس‌های درس تصمیم‌گیری شود.

بر این اساس سال تحصیلی جدید از ابتدای مهر آغاز خواهد شد، اما آموزش حضوری تا فراهم شدن شرایط بهداشتی مقرر به تعویق خواهد افتاد.

 

رایگان شدن هزینه درمان کرونا  معلمان و دانش آموزان

مدیرکل رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش: همه هزینه‌های درمانی دانش آموزان و معلمان مبتلا به بیماری کرونا در مراکز درمانی دولتی و خصوصی به صورت رایگان پرداخت می‌شود.

گودرز کریمی‌فر افزود: ۱۲۱ بیمارستان و درمانگاه آموزش و پرورش به صورت سه شیفت آمادگی پذیرش بیماران کرونایی فرهنگی و غیرفرهنگی را دارند.

وی تاکید کرد: هزینه‌های دارو‌های کرونایی برابر تعرفه درمانگاه و بیمارستان پرداخت می‌شود.


کریمی‌فر به بیمه دانش آموزی اشاره کرد و افزود: امسال بیمه دانش آموزی را در سه سطح تعریف کرده‌ایم که شامل بیمه حوادث، بیمه درمان مازاد و بیمه مسئولیت مدنی دانش آموزان و اولیا و کارکنان است.


وی خاطرنشان کرد: تمام هزینه‌های درمانی بیمارستانی دانش آموزان کرونایی در این بیمه‌ها تعریف شده است.


کریمی‌فر همچنین از بروزشدن پرداخت هزینه‌های درمانی همه فرهنگیان خبرداد و افزود: تمام هزینه‌های درمانی فرهنگیان و افراد تحت تکفل آن‌ها که به مراکز درمانی طرف قرارداد مراجعه می‌کنند، اعم از کلینیکی، پاراکلینیکی، بستری، جراحی‌های تخصصی، هزینه و ویزیت پزشکان، دارو‌های خاص، هزینه پیوند اعضا و هزینه نازایی و ناباروری و هزینه‌های کرونایی آن‌ها برابر تعرفه بیمارستان‌های دولتی، خصوصی و نیمه دولتی بدون سقف و به صورت نامحدود پرداخت می‌شود.

وی گفت: تعداد ۵ هزار و ۵۰۰ بیمارستان و مرکز درمانی طرف قرارداد آموزش و پرورش در سراسر کشور بیمه شدگان را با اخذ کد ملی به صورت رایگان پذیرش و تحت خدمات درمانی قرار می‌دهند.

مدیر کل رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش افزود: فرهنگیانی که به مراکز درمانی غیرقرارداد مراجعه می‌کنند در صورت ارائه اسناد هزینه شده به ۷۵۰ شعبه و نمایندگی که در سراسر کشور داریم ظرف حداکثر ۴۸ ساعت همه هزینه‌های درمانی به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

کریمی‌فر تاکید کرد: همه هزینه‌های درمانی این دسته از فرهنگیان بروز پرداخت شده و هیچ بدهی به فرهنگیان نداریم.

 

ایده وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش درباره نحوه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در ادامه درباره پرسشی پیرامون عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان در ایام کرونا بیان کرد: طبق آمار‌هایی که وجود دارد، حدود ۲ الی ۲.۱ میلیون نفر از دسترسی به شبکه شاد محروم شدند و گفته می‌شود تا حدود ۵ میلیون هم این عدد جابه‌جا شود. ما با یک بحران روبه رو هستیم که این بحران فقط مال ما نیست، کل دنیا با این چالش و بحران رو به رو هستند.

وی افزود: اگر بخواهم ایده پردازی کنم، ایده ام این است که تصمیم گیری به بازگشایی مدارس رو واگذار کنیم به استان‌ها و شهرستان‌ها تا متناسب با شرایط و اختیاراتی که دارند تصمیم بگیرند از این گذشته ایده آموزش آفلاین و مرور دوره‌ای می‌تواند یک راهکار اولیه باشد، البته این‌ها امکاناتی نیاز دارد که بخشی از آن سال گذشته آماده شده و بخشی هم در سال پیش رو باید آماده بشود، ما در اینجا کمک ملی لازم داریم.

باغگلی افزود: این محتوا رو به‌دست معلمان شان می‌رسانیم و آن‌ها به دانش آموزان می‌رسانند. می‌شود در یک DVD، فلش یا تبلت، معلم این محتوا را به‌دست دانش آموزان برساند، اینگونه لازم نیست دانش آموزان به مدرسه بیایند و می‌تواند معلم برود درب خانه دانش آموزان، ما بایک مسئله سخت و پیچیده‌ای مواجه هستیم.

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دانش آموز
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
تو. و خدا مدارس رو باز کنید ضرر مجازی بیشتر ه هم برای چشم بده هم مغز هیچی هم آدم نمی‌فهمه مجازی تو رو خدا مدارس حضوری کنید
ناشناس
۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
چه غلطا میکنه باغگلی.مگه معلم نوکر پدرته که بره در خونه دانشاموز
و براش محتوای اموزشی ببره؟بذار انتخاب بشی بعد ازین
نظرات بده.بچه پررو.بعدشم مگه دانشاموزا یکی و دوتا هستن که معلم این کارو بکنه؟بیشعور.خودت برو درخونه دانشاموز و براش مواد اموزشی ببر.دیگه چی؟میخای تا صبونه هم اماده کنیم و در خونشون ببریم و توی تختخاب بذاریم دهنشون؟احمق.
ناشناس
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
تو رو خدا مدارس با کنید هیجان کرونا نیست فقط همینجا کرونا هست