۶۶ درصد از آمریکایی‌ها حاضرند به یک مسلمان برای ریاست جمهوری رای دهند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

۶۶ درصد از آمریکایی‌ها حاضرند به یک مسلمان برای ریاست جمهوری رای دهند

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد، ۶۶ درصد از آمریکایی‌ها حاضرند به یک نامزد مسلمان برای رئیس‌جمهوری کشورشان رای دهند که این به نسبت ۵۸ درصد سال ۲۰۱۲ رشد نشان می‌دهد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 14
کد خبر: ۱۱۲۱۳
به گزارش  راهبرد معاصر ، نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو نشان می‌دهد، به طور کلی، اکثریت آمریکایی‌ها معادل ۶۶ درصد حاضرند به یک نامزد رئیس‌جمهوری مسلمان رای دهند که نسبت به ۵۸ درصد سال ۲۰۱۲ رشد نشان می‌دهد.

حال آنکه کمتر از ۴۰ درصد از جمهوری‌خواهان حاضرند از یک نامزد مسلمان حمایت کنند. نتایج این نظرسنجی جدید نشان می‌دهد تنها ۳۸ درصد از جمهوری‌خواهان مایلند تا به یک رئیس‌جمهوری مسلمان رای بدهند. در مقابل ۸۶ درصد از دموکرات‌ها و ۷۳ درصد از رای‌دهندگان غیر وابسته به انتخاب یک رئیس‌جمهوری مسلمان تمایل نشان می‌دهند.

یافته‌های این نظرسنجی در شرایطی منتشر می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و جمهوری‌خواهان همچنان از دو نماینده زن مسلمان کنگره کشورشان انتقاد می‌کنند. ایلهان عمر و رشیده طلیب با پیروزی در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا تاریخ‌ساز شدند.

منبع : ایسنا
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده