رایزنی عالی‌ترین مقام نظامی آمریکا و روسیه درباره اوکراین-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

رایزنی عالی‌ترین مقام نظامی آمریکا و روسیه درباره اوکراین

ارتش آمریکا از رایزنی تلفنی ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح این کشور با همتای روس خود با موضوع اوکراین خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۰۲ دی ۱۴۰۰ - 2021 December 23
کد خبر: ۱۱۴۸۹۰

به گزارش راهبرد معاصر، در حالی که تنش‌های غرب و روسیه بر سر مسائل مختلف از قبیل اوکراین ادامه دارد، عالی‌ترین مقام‌های نظامی واشنگتن و مسکو تلفنی گفتگو کردند.

ستاد مشترک نیرو‌های مسلح آمریکا از تماس تلفنی ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح این کشور با ژنرال «والری گراسیوف» همتای روس خود خبر داد.

در این بیانیه آمده است: «(این دو) رهبر نظامی در مورد مسائل مربوط به امنیت منطقه‌ای بحث کردند. این تماس تلفنی ادامه ارتباط بین هر دو رهبر برای اطمینان از کاهش ریسک و رفع تعارض عملیاتی است. طبق روال گذشته، هر دو توافق کرده‌اند که جزئیات خاص مکالمه خود را خصوصی نگه دارند».

هر چند در این بیانیه اشاره‌ای به موضوع اوکراین نشده است، اما طبق گزارش رسانه‌های غربی و آمریکایی رایزنی تلفنی میلی با گراسیموف به تنش‌های دو کشور بر سر اوکراین مربوط بوده است.

وبگاه آمریکایی هیل در این باره گزارش داد: «ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح ارتش در بحبوحه تشدید تنش‌ها بر سر حضور نظامی مسکو در مرز این کشور با اوکراین، با همتای روس خود گفتگو کرد».

طبق ادعای این رسانه آمریکایی، «روسیه تقریبا ۱۰۰ هزار سرباز در مرز خود با اوکراین جمع کرده است که باعث هشدار رهبران جهان غرب مبنی بر احتمال اقدام روسیه برای حمله به این جمهوری شوروی سابق (اوکراین) شده است».

روسیه بار‌ها ادعا‌ها و اتهام‌زنی‌های اوکراین و کشور‌های غربی درباره تدارک برای حمله به اوکراین را رد کرده و گفته که حضور نیروهایش در مرز در پاسخ به تحرکات نظامی ناتو انجام شده است.

مقام‌های ارشد مسکو همچنین به طور مکرر به اوکراین و حامیان غربی این کشور هشدار داده‌اند که روسیه عضویت اوکراین در ناتو را خط قرمز می‌داند./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار