اینستاگرام در روسیه مسدود شد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

اینستاگرام در روسیه مسدود شد

روز گذشته رگولاتور ارتباطات روسیه به کاربران اینستاگرام در روسیه هشدار داد که سرویس‌های این پلتفرم از نیمه شب یک شنبه به بعد قطع می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 14
کد خبر: ۱۲۶۱۶۱

به گزارش راهبرد معاصر، این درحالی است که متا پلتفرمز (شرکت مادر فیس بوک و اینستاگرام) هفته گذشته اعلام کرد به کاربران اوکراینی اجازه می‌دهد پست‌هایی مانند «مرگ بر مهاجمان روسی» را منتشر کنند.

در همین راستا ایمیلی از راسکامنادزر، رگولاتور ارتباطات روسیه برای افراد ارسال و به آنان گفته شده بود تا تصاویر و ویدئوهایشان را قبل از تعطیل شدن اینستاگرام جا به جا کنند. همچنین این رگولاتور کاربران روسی را تشویق کرده بود از پلتفرم‌های مشابه داخلی استفاده کنند.

راسکامنادزر در ایمیل مذکور توضیح داده بود اجازه انتشار خشونت علیه مردم روسیه نقض قوانین بین‌المللی است. در بخشی از بیانیه مذکور آمده است: ما باید سلامت روانی شهروندانمان به خصوص کودکان و نوجوانان را تضمین و در مقابل آزار و اهانت‌های آنلاین از آن‌ها محافظت کنیم.

متا در بیانیه‌ای در روز جمعه اعلام کرد در سایه حمله روسیه به اوکراین، به طور موقت تغییراتی در قوانین نفرت پراکنی خود و فقط برای اوکراین ایجاد کرده است.

این تصمیم روسیه را خشمگین کرد و سبب شد مقامات این کشور تحقیقاتی جنایی علیه متا آغاز کنند. همچنین دادستان‌های روس از دادگاه خواسته‌اند تا متا را به عنوان یک سازمان افراطی معرفی کند.

به گفته رییس اینستاگرام مسدود شدن این پلتفرم در روسیه سبب قطع دسترسی ۸۰ میلیون کاربر می‌شود. روسیه در حال حاضر در واکنش به محدودیت‌های وضع شده علیه رسانه‌های روسی در فیس بوک، این شبکه اجتماعی را مسدود کرده است./مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده