کاروان لجستیکی ارتش آمریکا در عراق با شش بمب هدف قرار گرفت-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

کاروان لجستیکی ارتش آمریکا در عراق با شش بمب هدف قرار گرفت

رسانه‌های عراقی گزارش دادند که یک کاروان حامل تجهیزات لجستیک نظامیان آمریکایی در جنوب این کشور هدف حمله قرار گرفته است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 15
کد خبر: ۱۲۶۳۰۵

به گزارش راهبرد معاصر، رسانه‌های عراقی، صبح امروز (سه‌شنبه)، از حمله به کاروان لجستیک وابسته به ارتش آمریکا در جنوب عراق خبر دادند.

کانال تلگرامی «صابرین نیوز» در این خصوص گزارش داد یک کاروان لجستیکی ارتش آمریکا در یک عملیات ویژه در نزدیکی گذرگاه «جریشان» در استان بصره (جنوب عراق) هدف حمله قرار گرفته است.

صابرین نیوز در ادامه اضافه کرد: «این کاروان با شش بمب کنار جاده‌ای هدف قرار گرفته که منجر به انهدام کامل کاروان و توقف آن در جاده گذرگاه [مرزی]شده است».

این حمله در حالی انجام شده است که منابع عراقی، روز یکشنبه هفته جاری، نیز خبر داده بودند که دو کاروان لجستیک ارتش آمریکا در استان الدیوانیه با فاصله زمانی اندکی از یکدیگر هدف قرار گرفته‌اند.

پس از مصوبه پارلمان عراق درباره اخراج نظامیان بیگانه از خاک این کشور و تعلل بغداد در این امر، کاروان‌های لجستیکی ائتلاف آمریکایی به طور هفتگی و گاهی در طول یک روز چند بار هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار می‌گیرند.

گروه‌های عراقی تاکید دارند که دولت عراق با عمل به مصوبه پارلمان این کشور، باید نیرو‌های بیگانه را از عراق اخراج کند.

پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸ در پی اقدام تروریستی آمریکا در ترور سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس شهید سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نیرو‌های بیگانه از خاک این کشور را تصویب کرد./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده