واکنش کرملین به محدودیت ویزای شنگن برای شهروندان روسی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

واکنش کرملین به محدودیت ویزای شنگن برای شهروندان روسی

 دیمیتری پسکوف روز سه شنبه در سخنانی گفت: در صورتی که کشورهای اروپایی بخواهند شهروندان روسی را از ویزای شینگن کنار بگذارند، مسکو واکنش شدیدی نشان خواهد داد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۱ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 July 26
کد خبر: ۱۴۴۲۹۶

به گزارش راهبرد معاصر سخنگوی کاخ کرملین در سخنانی به خبرنگاران گفت درصورتی که کشورهای اروپایی بخواهند شهروندان روسی را از ویزای شنگن کنار بگذارند، مسکو به شدت واکنش نشان خواهد داد.

وی گفت: امیدواریم این خبر صحت نداشته باشد ولی ما به این موضوع واکنش منفی شدیدی نشان می‌دهیم.

چند سیاستمدار اروپایی گفته بودند که کشورهای اتحادیه اروپا باید شهروندان روسیه را از استفاده ویزای شنگن منع کنند. در همین زمان بعضی از کشورهای اروپایی مثل لیتوانی، لتونی، استونی، لهستان و جمهوری چک از صدور ویزا برای شهروندان روسی ممانعت کرده‌اند.

پسکوف در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: کشورهای غربی در حال رقابت با یکدیگر برای برداشتن گام‌هایی علیه روسیه هستند، اما اقدامات آنها برای فشار بر مسکو تمام شده است.

وی هنگام اظهار نظر درباره ممنوعیت احتمالی صدور ویزای شنگن برای روس ها گفت: می بینیم که کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهای آمریکای شمالی به معنای واقعی کلمه با یکدیگر رقابت می کنند تا اقدامات غیردوستانه علیه روسیه انجام دهند.

سخنگوی کرملین تاکید کرد در مورد فنلاند در صورتی که این کشور از صدور ویزا برای شهروندان روسی ممانعت کند، مسکو به شدت به این رفتار واکنش نشان خواهد داد./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده