ورود مصطفی کیایی با پلاسکو به جشنواره فجر-راهبرد معاصر
تاکید معاون ایمنی سپاه بر استفاده از هوش مصنوعی فرایند انتخابات یک مرحله‌ای شود تأکید آیت الله رئیسی بر پرداخت بموقع وام ازدواج سردار زهرایی: طوفان‌الأقصی سبب بیداری ملت‌ها شد پلیس این 5 گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند آخرین وضعیت بررسی پرداخت مطالبات فرهنگیان بازنشستگان بابت رتبه‌بندی معلمان و متناسب سازی حقوق در مجلس اسلامی: ایران به ونزوئلا برای راه اندازی شتاب‌دهنده‌های پزشکی کمک می‌کند استاندار گیلان: واردات چای به دستور رئیس‌جمهور محدود شد در دوره اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان چه گذشت؟ سردار قریشی: رسانه ها ستون فقرات جهاد تبیین و دریای امیدآفرینی هستند نظر وزیر کشور درباره تقسیم استان سیستان و بلوچستان آیت الله رئیسی و علی‌اف فردا سد قیز قلعه‌سی را افتتاح می‌کنند جزییات جدید درباره تعطیلی شنبه‌ها/ بانک‌ها هم شنبه‌ها تعطیل هستند؟ آخرین دستورکار هفتگی مجلس یازدهم افزایش ۲میلیارد دلاری واردات بنزین در سال گذشته

ورود مصطفی کیایی با پلاسکو به جشنواره فجر

چهار راه استانبول ششمین ساخته سینمایی کیایی بعد از فیلم‌های «ضد گلوله»،«خط ویژه»،«عصر یخبندان» و «بارکد» است و مانند ساخته‌های قبلی اثری پر بازیگر محسوب می‌شود.
محمد مهدی یوسفی رامندی
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - 2018 February 05
کد خبر: ۱۴۵

به گزارش "راهبرد معاصر": سال گذشته تقریبا همین روز‌ها بود که ساختمان پلاسکو ابتدا آتش گرفت و سوخت و سپس هم فروریخت و باعث گیر افتادن تعدادی از آتش‌نشان‌های کشورمان شد و ملت ایران را در غمی عمیق فرو برد. حال مصطفی کیایی، کارگردان فیلم‌هایی چون «بعد از ظهر سگی سگی» و «بارکد»، برای فیلم جدیدش که با نام چهارراه استانبول معرفی شده، سراغ این حادثه رفته و فیلمی برای گرامیداشت یاد و خاطره عزیزانی که در این در حادثه جان خود را از دست دادند، ساخته است که در این فیلم نام بازیگرانی همچون بهرام رادان، سحر دولت شاهی، محسن کیایی و مهدی پاکدل به چشم می خورد.


اگرچه موضوع این فیلم تقربیا جایی را برای انتقاد از محتوای آن خالی نمی گذارد اما به گفته کارگردان چهار راه استانبول: «هدف ما در اصل پلاسکو نبود. مثل هر فیلمی که به یک واقعه گره خورده است و درام روایت‌گر یک ماجرای واقعی است، طبیعی است که ما هم به اندازه نیازمان به حادثه پلاسکو به عنوان ماجرایی واقعی ورود کردیم»، که این موضوع ناخدا اگاه تشابهاتی را ما بین این فیلم و فیلم معروف تایتانیک به کارگردانی جیمز کامرون می اندازد.


اکنون باید دید چهار راه استانبول به کارگردانی مصطفی کیایی می تواند توجهات را همچون فیلم کامرون به خود جلب کند؛ یا انکه همانند بسیاری از فیلم های سینمای ایران سرگذشت نا موفقی را برای خود رقم می زند.


ارسال نظر
تحلیل های برگزیده