شرکت سیمان فرانسوی به حمایت از داعش متهم شد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

شرکت سیمان فرانسوی به حمایت از داعش متهم شد

وزارت دادگستری آمریکا شرکت فرانسوی لافارژ را به حمایت از گروه تروریستی داعش متهم کرده است. شرکت فرانسوی می‌گوید با آمریکایی‌ها برای حل مشکل همکاری کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۴ - ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 18
کد خبر: ۱۵۵۲۱۰

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از ان بی سی، وزارت دادگستری آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که یک شرکت سیمان فرانسوی در آمریکا به پرداخت ۱۷ میلیون دلار به گروه تروریستی داعش در ازای حفاظت از کارخانه خود در سوریه متهم شده است.

طبق حکم دادگاه عالی آمریکا شرکت سیمان لافارژ فرانسه از آگوست ۲۰۱۳ تا اکتبر ۲۰۱۴ از گروه تروریستی داعش حمایت مالی کرده است.

انتظار می‌رود که این شرکت برای اتهام حمایت مادی از گروه تروریستی داعش به پرداخت ۷۷۸ میلیون دلار محکوم شود. البته هنوز شخص حقیقی از این شرکت متهم نشده است ولی تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا ادامه دارد.

لافارژ در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسئولیت اقدامات مدیرانش درگیر را پذیرفته است که رفتار آنها نقض آشکار آیین نامه این شرکت است.

شرکت فرانسوی در واکنش به رای دادگاه آمریکا اظهار تاسف کرده است و ادعا می‌کند برای حل این موضوع با وزارت دادگستری آمریکا همکاری کرده است./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده