چین محور گفت‌وگوی بایدن و صدر اعظم آلمان-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

چین محور گفت‌وگوی بایدن و صدر اعظم آلمان

کاخ سفید شامگاه یکشنبه از تماس تلفنی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۳ - ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 06
کد خبر: ۱۵۷۹۵۹

به گزارش راهبرد معاصر بر اساس اعلام کاخ سفید، سفیر اخیر شولتز به پکن یکی از محورهای گفت‌وگو میان بایدن و صدر اعظم آلمان بوده است.

بایدن و شولتز در این گفت‌وگوی تلفنی تاکید کردند که تهدیدات هسته‌ای اخیر روسیه غیرمسئولانه بوده است.

بر اساس اعلام کاخ سفید، بایدن و شولتز بر ادامه پایبندی آمریکا و آلمان در حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه تاکید کردند.

صدر اعظم آلمان روز جمعه در سفری یک روزه به چین با «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که اولین سفر صدر اعظم آلمان به چین از زمان شیوع ویروس کرونا به شمار می‌آید، رئیس جمهور چین گفت: «در حال حاضر، اوضاع بین‌المللی پیچیده و نامتعادل است».

شی جین‌پینگ گفت، چین و آلمان به عنوان ملت‌هایی بزرگ با قدرت اثرگذاری بالا، باید در برهه‌های «تحولات و آشفتگی‌ها» همکاری بیشتری داشته باشند تا سهم بیشتری در صلح و توسعه جهانی داشته باشند.

شولتز نیز دیدار با همتای چینی در این برهه پرتنش را مثبت توصیف کرد و گفت، تهاجم روسیه علیه اوکراین مشکلاتی را برای نظم جهانی قانو‌ن‌محور ایجاد کرده است و از پکن درخواست کرد از نفوذ خود در روسیه در این زمینه استفاده کند.

صدر اعظم آلمان در جمع خبرنگاران در پکن با اشاره به جنگ اوکراین گفت: «از رئیس جمهور روسیه درخواست می‌کنم از تمدید توافق غلات که چند روز دیگر پایان می‌یابد، امتناع نکند».

او پیش از دیدار با شی گفت، قرار است روابط پکن و اتحادیه اروپا، مبارزه با تغییرات اقلیمی و کمبود مواد غذایی در سطح جهانی و نحوه توسعه روابط تجاری دو کشور به بحث گذاشته شود./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار