جزییات دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه عمان-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

جزییات دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه عمان

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز (چهارشنبه) هفتم دی ماه با سید بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان دیدار و درباره موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد توجه مشترک گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۸ - ۰۷ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 28
کد خبر: ۱۶۵۸۲۲

به گزارش راهبرد معاصر در این ملاقات امیرعبداللهیان روابط دو کشور در ابعاد مختلف را در بخش‌های اجرایی رو به جلو توصیف کرد و گفت: گزارش وزارتخانه‌های مربوطه از پیشرفت اجرای توافقات رضایت بخش است.

وی افزود: در زمینه حمل و نقل و ترانزیت توافقات خوبی بین مقامات دو کشور به عمل آمده است. فعالیت شرکت‌های تجاری در زمینه کشاورزی و مواد غذایی از زمینه‌های قابل توجه در مناسبات فیمابین است.

وزیر امور خارجه کشورمان به رشد سطح مبادلات تجاری دو کشور اشاره و تاکید کرد: در تمامی زمینه‌های دستور کار مناسبات، این روند رو به رشد قابل لمس است.

در بخش دیگری از این گفت‌وگوها حسین امیرعبداللهیان دو موضوع گسترش تروریسم و تولید مواد مخدر در افغانستان را به عنوان تهدید مشترک دو کشور و سایر کشورهای منطقه برشمرد.

البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان نیز در این دیدار، وجود اراده سیاسی برای گسترش مناسبات از جمله در بخش همکاری‌های اقتصادی به ویژه حمل و نقل و ترانزیت را مبنای مهم تعمیق مناسبات دو کشور خواند و عزم راسخ و آمادگی کشورش را برای همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله مقابله با قاچاق مواد مخدر و سایر جرایم سازمان یافته اعلام کرد./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار