وقوع ۲ انفجار تروریستی در سومالی/ الشباب مسئولیت حمله را بر عهده گرفت-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

وقوع ۲ انفجار تروریستی در سومالی/ الشباب مسئولیت حمله را بر عهده گرفت

وقوع دو انفجار با خودروی بمب‌گذاری شده در منطقه نظامی شهر «محاس» در مرکز سومالی، دست کم ۱۵ نفر کشته برجای گذاشت.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۱۴ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 04
کد خبر: ۱۶۶۸۵۸

به گزارش راهبرد معاصر، منابع خبری از انفجار دو خودرو بمب گذاری شده در منطقه نظامی شهر «محاس» در مرکز سومالی خبر دادند. گزارش های اولیه نشان می‌دهد که در این عملیات تروریستی حداقل 15 نفر کشته شده‌اند.

 

خبرگزاری «صومال الجدید» گزارش داد که عمیات انتحاری صبح امروز چهارشنبه در محل سکونت مقامات نظامی در شهر محاس واقع در منطقه حیران در ایالت «هیرشیبلی» رخ داده است.

 

گروهک تروریستی الشباب، وابسته به القاعده مسئولیت این دو انفجار را بر عهده گرفته و مدعی شده است که در این عملیات تروریستی 50 نیروی دولتی و شبه نظامیان محلی را کشته است.

 

الشباب یک گروه تروریستی وابسته به شبکه القاعده است که بیش از دو دهه است در شرق آفریقا به ویژه در سومالی فعال است. عملیات‌ الشباب در شاخ آفریقا امنیت این منطقه را برهم زده و سال‌هاست که سومالی از ثبات و امنیت برخوردار نیست.

 

تهدیدات الشباب سبب شده‌ است برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‎ای به کمک سومالی بشتابند و به این کشور در امر مبارزه با الشباب کمک کنند.

 

با انتخاب رئیس جمهور جدید سومالی و فعال شدن دولت موگادیشو یک همگرایی ملی در سومالی پدید آمد و نظام حاکم بر این کشور گام‌های جدی در مسیر مبارزه با الشباب برداشت، به گونه‌ای که ارتش سومالی با کمک عشایر این کشور عملیات خود را علیه این گروه تروریستی توسعه داده و بخش‌های زیادی از مناطق این کشور را از حضور این عناصر پاکسازی کرده‌ است./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار