نسل‌کشی صهیونیست‌ها در باریکه غزه-راهبرد معاصر
«راهبرد معاصر» گزارش می‌دهد؛

نسل‌کشی صهیونیست‌ها در باریکه غزه

دکترین جنایت‌کارانه نظامی رژیم صهیونیستی غیرنظامیان و اموالشان را به اهداف نظامی تبدیل کرده است و باید با توجه به ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، نسبت به بروز فاجعه انسانی جدی هشدار داد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 16
کد خبر: ۲۰۸۳۶۲

نسل‌کشی صهیونیست‌ها در باریکه غزه

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ بمباران منازل مسکونی و آواره کردن فلسطینیان روش ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی برای گرفتن انتقام سیلی ای است که حدود یک هفته پیش از مقاومت فلسطین در قالب عمیات «طوفان الاقصی» دریافت کرد.


عملیات غافلگیرکننده را گردان های قسام، شاخه نظامی جنبش حماس آغاز کرد و در آن رژیم صهیونیستی متحمل خسارت های سنگینی شد بیش از یک هزار صهیونیست کشته، زخمی و اسیر شدند.


طبق گزارش های سازمان های حقوق بشری، مقام های رژیم اشغالگر با بمباران بدون هشدار قبلی و حملات جنگنده ها مرتکب جنایت بزرگ دیگری و نسل کشی ساکنان نوار غزه می شوند. بمباران مناطق مسکونی نوار غزه به وسیله رژیم صهیونیستی باعث شد خیلی از خانواده های فلسطینی بر اثر شهادت همه اعضای خانواده شان از آمار ثبت احوال حذف شوند، زیرا مقام های رسمی شهادت آنها را به طور مستند ثبت کرده اند.

اشغالگران صهیونیستی با بمباران مناطق مسکونی قوانین بین المللی را نقض می کنند، زیرا افراد غیرنظامی، مجروحان، بیماران و اسیران جنگی که در جنگ ها شرکت نمی کنند، در برابر حملات مصون هستند


وزارت بهداشت فلسطین جمعه شب، در ششمین روز جنگ میان حماس و رژیم صهیونیستی آمار نسل کشی این رژیم را بیش از یک هزار و 400 شهید و بیش از 6 هزار زخمی اعلام کرده است. همچنین طبق گزارش سازمان ملل متحد، تعداد آوارگان داخل نوار غزه به دست کم 423 هزار نفر رسیده است. ارتش رژیم صهیونیستی نیز به سازمان ملل متحد اطلاع داده است همه ساکنان شمال غزه باید در مدت 24 ساعت به نوار جنوبی غزه حرکت کنند.

 

اشغالگران رژیم صهیونیستی همچنان با بمباران مناطق مسکونی و غیرنظامیان قوانین بین المللی را نقض می کنند، زیرا طبق توافق نامه های بین المللی افرادی همچون غیرنظامیان، مجروحان، بیماران، اسیران جنگی و کارکنان بخش های بهداشتی و امدادی که در جنگ ها شرکت نمی کنند، در برابر حملات مصون هستند. علاوه بر این، استفاده از سلاح های کشتار جمعی ممنوع است.


قوانین حقوق بشری که سازمان ملل متحد در محکومیت محاصره نوار غزه به وسیله رژیم صهیونیستی بر آن تکیه می‌کند، خواهان احقاق حق غیرنظامیان و حمایت کامل از آنها در برابر عملیات نظامی، سلاح های ممنوعه یا محاصره است و اقدامات جنگی را که ممکن است باعث رنجشان شود، ممنوع یا محکوم می‌کند.


همچنین هدف قرار دادن مستقیم یا تصادفی غیرنظامیان، انتقام گرفتن از آنها، سیاست گرسنه نگاه داشتنشان به هر عنوان و بهانه ای ممنوع است، کارهایی که به تازگی رژیم صهیونیستی علیه مردم نوار غزه انجام داد. طبق قوانین بین المللی، حمله، تخریب یا اخلال در زیرساخت هایی را برای غیرنظامیان ضروری است مانند غذا، محصولات کشاورزی، دام و به ویژه تأسیسات آب آشامیدنی ممنوع است که البته باز هم رژیم صهیونیستی از آن تخطی می کند.


آمار چه می گوید؟

دفتر رسانه های دولتی نوار غزه تأیید کرد، این منطقه به دلیل بمباران، تخریب و محاصره در حکم نسل کشی فلسطینیان، با فاجعه انسانی در سطوح مختلف مواجه شده است. اشغالگران صهیونیست نزدیک به 30 خانواده را قتل عام کردند و باعث شهادت بیش از 220 نفر شدند که بیشترشان زن و کودک بودند.


این منبع افزود: 752 ساختمان مسکونی در غزه به طور جزئی، 2 هزار و 853 ساختمان به طور کامل و 32 هزار واحد آسیب جدی دیده اند که از این تعداد یک هزار و 791 واحد غیرقابل سکونت است. همچنین 42 نهاد دولتی و ده ها تأسیسات خصوصی و عمومی تخریب شدند.


اشغالگران صهیونیست 89 مدرسه را در بمباران تخریب کردند که 9 مدرسه دیگر قابل بهره برداری نیست و در آنها 17 پرسنل آموزشی و بیش از 320 کودک شهید شدند. صهیونیست ها همچنین 11 مسجد را ویران کردند و ده ها مسجد و عبادتگاه ازجمله هفت مسجد و کلیسای باستانی ویران شدند.

طبق قوانین بین المللی، حمله، تخریب یا اخلال در زیرساخت هایی را برای غیرنظامیان ضروری است مانند غذا، محصولات کشاورزی، دام و به ویژه تأسیسات آب آشامیدنی ممنوع است که البته باز هم رژیم صهیونیستی از آن تخطی می کند


قتل عام خانوادگی 

رئیس کمیته بین المللی حمایت از ملت فلسطین گفت، رژیم اشغالگر با حملات و نسل کشی اش باعث حدف حدود 45 خانواده از فهرست ثبت احوال شده است. جنگنده های رژیم صهیونیستی برج ها و ساختمان های مسکونی چند طبقه را تخریب کردند و ویرانی حدود 13 هزار واحد مسکونی مستندسازی شده است.

 


وی تصریح کرد، مقام های رژیم اشغالگر به عمد خبرنگاران را هدف قرار دادند که به کشته شدن هشت نفرشان و زخمی شدن ۲۲ نفر دیگر منجر شد. دکترین جنایتکارانه نظامی رژیم صهیونیستی غیرنظامیان و اموالشان را به اهداف نظامی تبدیل کرده است و باید با توجه به ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، نسبت به بروز فاجعه انسانی جدی هشدار داد.


دیده‌بان حقوق بشر نیز تأکید کرد، رژیم اشغالگر صهیونیستی به عمد برق، سوخت، آب و غذا را از نوار غزه قطع کرده است. این نهاد حقوق بشری در بیانیه ای اعلام کرد: غزه بدون سوخت و برق و خدمات اینترنت نیز قطع شده است. امکان دارد چاه های پمپاژ آب در منطقه نیز دچار مشکل شوند.


این سازمان بین المللی با ابراز نگرانی از اظهارات اخیر برخی دولت های اروپایی مبنی بر توقف کمک ها به فلسطین، افزود: این اقدامات وضعیت غزه را که هم اکنون در شرایط اسفباری پس از 16 سال محاصره به سر می برد، بغرنج تر می کند.


مقام های رژیم صهیونیستی طبق قوانین بین المللی وظیفه دارند نیازهای اولیه مردم فلسطین را تأمین کنند، در حالی که اکنون باریکه غزه را به پادگان تبدیل کرده اند. آنها از سال 2007 میلادی در حال اعمال محدودیت‌های گسترده‌ بر جا به جایی افراد و کالاها از نوار غزه به محیط پیرامونی اش هستند.


بی تردید محروم کردن ساکنان غزه از داشتن برق و سوخت با اغراض شخصی و نظامی نوعی جنایت جمعی است. طبق گزارش دیده بان حقوق بشر، سازمان جهانی بهداشت از هفتم اکتبر 22 حمله به مراکز بهداشتی در غزه ثبت کرده است، همین میزان درباره کمپ های پناهندگان، مدارس و مجتمع های زیر نظر سازمان ملل متحد نیز صدق می کند و همه آنها در روزهای اخیر بمباران شده اند.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده