ویروس گوارشی جدید در راه است؟ وزیر آموزش و پرورش: از میان ۹۰۰ هزار شرکت کننده مرحله اول کنکور، ۵۰۰ هزار نفر داوطلب دانشگاه فرهنگیان بودند/ ۷۲ هزار نفر وارد مرحله ارزیابی تکمیلی شدند آلمان موفق به ساخت ماده‌ای شد که تا به امروز وجود نداشت آغاز به کار رسمی تاکسی اینترنتی تهران؛ به زودی ممنوعیت عمل جراحی زیبایی توسط پزشکان عمومی برداشته شد تب کریمه کنگو؛ بیماری کُشنده تابستانی هواشناسی ایران ۱۴۰۴/۴/۲۵؛ هشدار گرمای شدید در ۲۹ استان مشاغلی که هوش مصنوعی نمی‌تواند جایگزین آنها شود محرومیت ۱ تا ۱۰ ساله برای متخلفان کنکور دستگیری شرور معروف و ۸ متهم دیگر در پرونده نزاع مرگبار جنوب شرق تهران آیتم‌های تعیین شهریه مدارس غیردولتی/ کاهش ساعت کاری معلمان مدارس غیردولتی و بیمه کامل آنها از مهرماه جریمه ورود به محدوده طرح از ۲۸ خرداد تا ۸ تیر حذف می‌شود؟ هشدار هواشناسی درباره استمرار گرما در ۲۷ استان/ لزوم مدیریت مصرف انرژی فردا، آخرین مهلت دریافت کارت کنکور عکس روز ناسا از یک فرورفتگی در مریخ

آیین نامه رتبه بندی معلمان تغییر کرد؟

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: آیین نامه مرحله ارتقا رتبه بندی معلمان را با سه پژوهش تدوین کردیم و این آیین نامه با ۱۰ چرخش اصلاحی تدوین و رضایتمندی معلمان و ارتقا نظام تعلیم و تربیت به صورت همزمان لحاظ شده است.
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۷ - ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 10
کد خبر: ۲۱۷۸۵۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ علی محبی رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲، در مراسم بزرگداشت روز ملی پژوهش در آموزش و پرورش گفت: ۱۰ مساله اساسی آموزش و پرورش را شناسایی کردیم و تلاش می‌کنیم اقدامات لازم برای حل مسائل انجام شود.

وی با بیان اینکه تدوین نقشه راه سند تحول بنیادین و آسیب شناسی طرح رتبه بندی معلمان از دیگر اقدامات پژوهشگاه مطالعات است، افزود: مرحله استقرار رتبه بندی معلمان انجام شد و مرحله بعد مرحله ارتقاء است، آیین نامه مرحله ارتقا رتبه بندی معلمان را با سه پژوهش تدوین کردیم و این آیین نامه با ۱۰ چرخش اصلاحی تدوین شده است و رضایتمندی معلمان و ارتقا نظام تعلیم و تربیت به صورت همزمان لحاظ شده است.

محبی افزود: بازطراحی ساختار آموزش و پرورش ضروری است، چون ساختار آموزش و پرورش ایران شبیه هیچ کشوری در دنیا نیست، از یک جهت منحصر به فرد هستیم، اما از جهت دیگر ساختار آموزش و پرورش ایران منجر به عدم انسجام، موازی کاری، گستردگی و عدم پاسخگویی شده است، بسیاری از مشکلات به دلیل ناهماهنگی ساختاری است.

رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بر اساس برنامه هفتم توسعه، ساختار آموزش و پرورش باید بازطراحی شود، گفت: در برخی کشور‌ها وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت فرهنگ، وزارت ورزش و بخش آموزش وزارت بهداشت همگی ذیل یک وزارتخانه تحت عنوان وزارت آموزش و فرهنگ تعریف می‌شود.

محبی تحقق سرانه پژوهشی برای معلمان و دانش آموزان، استقرار مدیریت یک پارچه و نه جزیره‌ای امور پژوهشی و ارتقا ساختار و جایگاه پژوهش در آموزش و پرورش را از جمله درخواست‌های پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش است، بیان کرد: فرهنگیان می‌توانند برای انجام پروژه‌های پژوهش محور با پژوهشگاه همکاری کنند.

وی عنوان کرد: تدوین الگو مدرسه تراز در سند تحول بنیادین توسط پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش انجام شده است، این الگو به این می‌پردازد که مدرسه چه ابعاد، شاخص و استانداردی دارد.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با تأکید بر ضرورت راه اندازی سنجش ملی کیفیت یادگیری گفت: بررسی تطبیقی تنوع مدارس را در دستور کار داریم، بیش از ۲۰ نوع مدرسه داریم و معلوم نیست چقدر این تنوع مدارس درست و با عدالت آموزشی سازگار است؟ / افکارنیوز

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار