تولید داروی خوراکی ضدسرطان از مهرماه استرداد جاعل و کلاهبردار ۱۱ هزار میلیاردی به کشور هواشناسی ایران ۱۴۰۴/۴/۲۸؛ موج گرما در راه ایران حکم اعدام سه متجاوز به عنف در گرگان اجرا شد اطلاعیه آموزش و پرورش درباره ادعای تقلب در آزمون مدارس سمپاد آخرین وضعیت اختلالات GPS در تهران و دیگر نقاط کشور اتهام تجاوز به ۸ زن در پرونده «کیوان» / شیما قوشه، وکیل: متهم با قرار وثیقه ۲۰ میلیارد تومانی آزاد است دریافت یارانه برای مرد تاجر ۲ میلیارد تومان تمام شد! وزیر علوم: ۸۵ درصد داوطلبان بدون کنکور وارد دانشگاه‌ها می‌شوند/ به سمت حذف کنکور می‌رویم ویروس گوارشی جدید در راه است؟ وزیر آموزش و پرورش: از میان ۹۰۰ هزار شرکت کننده مرحله اول کنکور، ۵۰۰ هزار نفر داوطلب دانشگاه فرهنگیان بودند/ ۷۲ هزار نفر وارد مرحله ارزیابی تکمیلی شدند آلمان موفق به ساخت ماده‌ای شد که تا به امروز وجود نداشت آغاز به کار رسمی تاکسی اینترنتی تهران؛ به زودی ممنوعیت عمل جراحی زیبایی توسط پزشکان عمومی برداشته شد تب کریمه کنگو؛ بیماری کُشنده تابستانی

اظهارات صحرایی درباره ارائه كارنامه صلاحيت‌های عمومی، حرفه‌ای و تخصصی به معلمان

رضامراد صحرايي با بيان اينكه در حال ترسيم مسير رشد معلمي براي مرحله استقرار رتبه‌بندي هستيم، گفت: به همه معلمان، كارنامه صلاحيت‌هاي عمومي، حرفه‌اي و تخصصي داده خواهد شد و يك مسير رشد براي ارتقاي توانايي معلمان در آينده، پيش روي آنها قرار خواهد گرفت.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 February 18
کد خبر: ۲۲۸۸۰۰

به گزارش راهبرد معاصر، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش با بيان اينكه اجراي رتبه‌بندي يكي از افتخارات بزرگ دولت مردمي سيزدهم است، اظهار كرد: «رتبه‌بندي»مطالبه 10 ساله‌اي بود كه اين دولت، آن را محقق كرد و خوشبختانه اكنون حدود يكچهارم حقوق معلمان از همين رتبه‌بندي است و از اين بايت خدارا شاكريم.

 

وي ادامه داد: زماني كه بنده وارد وزارت آموزش و پرورش شدم، رتبه‌بندي اجرا شده بود اما اعتراضات گسترده‌اي نسبت به آن وجود داشت؛ رئيس‌جمهور به بنده تأكيد كرد كه عدالت در رتبه‌بندي بايد اجرا شود و در نتيجه ضرورت دارد كه همه اعتراضات را بررسي كنيد. وزير آموزش و پرورش افزود: اگرچه از لحاظ آيين‌نامه فرصت اعتراض تمام شده بود اما با كسب مجوز از رئيس‌جمهور، با اعتقاد راسخ به اينكه اعتراضات بايد بررسي شود و تأكيد رئيس‌جمهور هم بر آن قرار داشت، سامانه براي بار ديگر جهت درج اعتراضات همكاران باز شد و بيش از 570 هزار نفر شركت كردند.

 

وي با بيان اينكه در اين سامانه بالغ بر 50 ميليون ركورد اطلاعاتي وجود دارد و اين فايل‌هاي متنوع و متعدد مجددا بررسي شدند، اضافه كرد: اعتراضاتي كه وارد بود، به صدور احكام جديد منتهي شد و خوشبختانه از مهر ماه احكام جديد رتبه‌بندي صادر شد و رضايتمندي قابل توجهي را در پي داشت؛ نشانه آن ابتدا بيانيه 14 تشكل فرهنگيان در تقدير از رئيس‌جمهور بود و پس از آن بيانيه 260 نماينده مجلس براي اجراي اين تحول بزرگ و تشكر آنها از رئيس‌جمهور بود.


صحرايي با اشاره به اينكه برخي همكاران كماكان اعتراض دارند و راه رسيدگي به اعتراض براي آنها نيز باز است، گفت: فراموش نكنيم كه تقويت معيشت معلمان يكي از سه هدف رتبه‌بندي است؛ هدف اصلي‌تر و اساسي‌تر آن، تحول در نظام آموزش و پرورش و ارتقاي كيفيت آموزش است.وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه اكنون در حال ترسيم مسير رشد معلمي براي مرحله استقرار رتبه‌بندي هستيم، اظهار كرد: به همه معلمان، كارنامه صلاحيت‌هاي عمومي، حرفه‌اي و تخصصي داده خواهد شد و يك مسير رشد براي ارتقاي توانايي آنها در آينده پيش روي آنها قرار خواهد گرفت.

 

وي افزود: همين جا بايد اذعان كنيم كه اين كار بزرگ پس از اجرا، قابل ارزيابي شده و اكنون براي ما تقاط قوت و ضعف آن روشن شده است؛ در مكاتبه‌اي با رئيس مجلس شوراي اسلامي پيشنهاد دادم كه موضوع گزارش اجراي طرح رتبه‌بندي در صحن علني مجلس ارائه شود و بنده آمادگي خود را براي اين مهم اعلام كردم. همينطور گزارش اجراي رتبه‌بندي را براي طرح در هيأت دولت نيز ارسال كردم.

 

صحرايي با بيان اينكه اجراي اين طرح بزرگ نشان داد كه قانون، آيين‌نامه و شيوه‌نامه اجرايي آن نياز به اصلاح دارد، گفت: اصلاح آيين‌نامه و شيوه‌نامه اجرايي در دسترس‌تر است و هم‌اكنون در دستور كار ماست اما اصلاح قانون يك فرايند زمان‌بر است. در حال تدوين پيشنهادات جديد براي طرح موضوع در هيأت دولت و پس از آن، ارائه به مجلس شوراي اسلامي هستيم./ فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار