نروژ ۶ فروند جنگنده اف-۱۶ به اوکراین می‌دهد-راهبرد معاصر
رونمایی واشنگتن از قوانین جدید برای جلوگیری از دستیابی ایران به اطلاعات آمریکایی گزارش سخنگوی وزارت خارجه از سفر عراقچی به بحرین حزب الله: فرستاده آمریکا علناً از تغییر در قطعنامه ۱۷۰۱ سخن می‌گوید تقاضای عربستان از ایران برای برگزاری رزمایش در دریای سرخ رئیس جمهور جدید ویتنام انتخاب شد «گوترش» خواستار برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه شد دیدار عراقچی با پادشاه بحرین هاآرتص مدعی دسترسی هکر‌های مرتبط با ایران به اطلاعات مهم سران تل‌آویو شد اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق جهاد اسلامی هدف قرار گرفتن زیاد النخاله در دمشق را تکذیب کرد کیف همسر یحیی السنوار چقدر قیمت داشت؟ + تصاویر عراقچی عازم بحرین شد لغو مجوز فعالیت شبکه العربیه عربستان در الجزایر حمله جدید صهیونیست‌ها به ضاحیه بیروت | نفوذ پهپادی حزب‌الله به حیفا رسانه صهیونیستی: اسرائیل امشب تمامی تاسیسات اقتصادی مهم حزب الله را مورد حمله قرار خواهد داد

نروژ ۶ فروند جنگنده اف-۱۶ به اوکراین می‌دهد

نخست وزیر نروژ از تصمیم کشورش برای ارسال ۶ فروند جنگنده اف-۱۶ به اوکراین خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۰ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 10
کد خبر: ۲۴۹۳۵۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ «یوناس گار استوره» (Jonas Gahr Støre) نخست وزیر نروژ امروز چهارشنبه و مقارن با نشست سران کشور‌های عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در آمریکا از ارسال جنگنده اف-۱۶ به اوکراین خبر داد.

نخست وزیر نروژ اعلام کرد که ۶ فروند جنگنده اف-۱۶ به اوکراین تحویل خواهد داد.

بر اساس اعلام این رسانه، نخست وزیر نروژ در اظهاراتی جانبدارانه گفت: تحویل جنگنده‌های اف-۱۶ به کی یف از سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

کی یف مدت هاست که این جنگنده‌های پیشرفته را درخواست کرده است تا مثلا به نیروی هوایی خود برتری نظامی دهد؛ این در حالیست که روسیه پیشتر بار‌ها تأکید کرده است که کمک‌های اهدائی محور غرب را اهداف مشروع نظامی قلمداد کرده و آن‌ها را نابود می‌کند.

نشست سران ناتو در حالی در آمریکا برگزار می‌شود که حمایت از اوکراین در برابر روسیه یکی از مهمترین محور‌های آن است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین پس از ورود به واشنگتن برای شرکت به عنوان میهمان در اجلاس سران ناتو اعلام کرد: تمام عزم خود را به کار خواهم گرفت تا حمایت مالی، سیاسی، و تسلیحاتی غرب از اوکراین را تضمین کنم. ما نیازمند تقویت سامانه دفاع موشکی هستیم. همچنین ما به دنبال تصمیم قاطع ناتو به منظور اختصاص جنگنده‌های اف ۱۶ بیشتر به کی یف هستیم. / مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده