الحشد الشعبی عراق خواستار خروج نیرو‌های اجنبی شد-راهبرد معاصر

الحشد الشعبی عراق خواستار خروج نیرو‌های اجنبی شد

همزمان با اعتراض نیرو‌های مسلح عراق به حمله هوایی آمریکا به نیرو‌های الحشد الشعبی، این سازمان خواستار اتخاذ تصمیم فوری برای خروج نیرو‌های ائتلاف به رهبری آمریکا از عراق شد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 31
کد خبر: ۲۵۲۶۶۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ به دنبال حمله پهپادی آمریکا به نیرو‌های الحشد الشعبی در استان بابل در عراق، نیرو‌های مسلح و الحشد الشعبی عراق به صورت جداگانه بیانیه‌هایی در این ارتباط منتشر کردند.

الحشد الشعبی عراق طی بیانیه‌ای، به حمله هوایی آمریکا به نیرو‌های خود در منطقه «جرف النصر» در استان بابل عراق واکنش نشان داد و گفت که این حمله جنایت کارانه علیه نیرو‌های الحشد، این سازمان را بر آن وا می‌دارد به تمام مسئولیت‌های ملی، قانونی و مشروع خود در دفاع از حاکمیت و عزت عراق عمل کرده و تلاش هایش را در این راستا مضاعف و یکی کند.

سازمان الحشد الشعبی عراق همچنین طی این بیانیه که سومین بیانیه اش در این ارتباط است، خواستار اتخاذ تصمیم فوری برای خروج نیرو‌های اجنبی از این کشور شد.

در بیانیه نیرو‌های مسلح عراق آمده است: پهپاد نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی از پشت مرزها، مواضع سرویس‌های امنیتی عراق در شمال استان بابل را مورد تجاوز قرار داد که در پی آن شماری از نیرو‌های حشد شعبی بدون هیچ دلیل و بهانه‌ای به شهادت رسیدند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: این تجاوز‌های آشکار و خطرناک می‌تواند همه تلاش‌های مشترک علیه داعش را از بین ببرد.

از طرف دیگر هادی العامری، دبیر کل سازمان بدر عراق در واکنش به این تجاوز ائتلاف آمریکا اعلام کرد: ما به شدت تجاوز آمریکا به نیرو‌های حشد شعبی در منطقه جرف النصر را محکوم می‌کنیم. همزمانی این تجاوز آمریکا با تجاوز رژیم اشغالگر به بیروت، بیانگر یکسان بودن روش تجاوزات آنها و میزان هماهنگی گسترده بین متجاوزان آمریکایی و صهیونیستی است. این تجاوز همچنین حقیقت نقش آمریکا در مشارکت عملی و مستقیم در جنایات صهیونیست‌ها علیه غزه، جنوب لبنان و سایر جبهه‌ها را فاش می‌کند.

العامری تاکید کرد: اکنون بیش از هر زمان دیگری باید از دولت عراق بخواهیم تا اقدامات لازم و فوری جهت اخراج نیرو‌های آمریکایی از عراق برای محافظت از جان مردم و حفظ حاکمیت و استقلال کشور انجام دهد.

بامداد امروز آمریکا مسئولیت تجاوز به پایگاه نیرو‌های حشد شعبی در استان بابل را بر عهده گرفت. یک مقام آمریکایی که نام خود را فاش نکرد، مدعی شد که آمریکا یک حمله «دفاعی» در عراق انجام داد و این حمله به دلیل آن انجام شد که احساس خطر علیه ائتلاف آمریکا وجود داشت.

حزب الله عراق نیز در واکنش به این جنایت ائتلاف آمریکایی اعلام کرد: ما نیرو‌های اشغالگر آمریکا را مسئول جنایت ریختن خون فرزندانمان می‌دانیم و از دولت عراق می‌خواهیم تا اقدامی جدی و فوری برای اخراج نیرو‌های اشغالگر آمریکایی از کشور انجام دهد./ تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار