این عادت‌های ساده بی خوابی را از شما دور می‌کند-راهبرد معاصر

این عادت‌های ساده بی خوابی را از شما دور می‌کند

محقق آمریکایی دانشگاه کلمبیا طی تحقیقاتی درباره خواب شبانه به این نتیجه رسید اگر هر کسی برخی عادات غذایی ساده را رعایت کند، کمتر دچار مشکلات خواب خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۰ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 04
کد خبر: ۲۵۳۱۸۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ کم خوابی به یک مشکل جدی در اکثر کشور‌ها به خصوص کشور‌های توسعه یافته تبدیل شده است و طبق آمار‌های ارائه شده توسط مراکز دولتی آمریکا در این کشور یک نفر از هر سه نفر دچار مشکلات خواب است و برای خوابیدن قرص مصرف می‌کند.

ماری پیر سنت اونگ، دانشیار تغذیه و مدیر مرکز عالی پزشکی ایروینگ دانشگاه کلمبیا طی تحقیقاتی درباره خواب شبانه می‌گوید اگر تغذیه را کنترل کنید، سرحال‌تر می‌شوید. این محقق آمریکایی اعتقاد دارد هر کسی برخی عادات غذایی ساده را رعایت کند، کمتر دچار مشکلات خواب خواهد شد.

پروتئین را فراموش نکنید

ماهی، تخم مرغ، ماست، و مغز‌هایی مثل گردو منابع خوبی از پروتئین هستند که از خون به مغز می‌رسد و به ملاتونین تبدیل می‌شود. (هورمونی که باعث خواب شبانه می‌شود)

از مصرف غذا‌هایی که موجب التهاب می‌شود خودداری کنید

وجه مشترک بین کربوهیدرات‌های ناسالم و چربی‌های اشباع شده این است که هر دو باعث ایجاد التهاب در بدن می‌شوند. چربی‌های سالم و غیراشباع مانند ماهی سالمون و حبوبات ضد التهاب هستند.

رژیم ابرغذا‌ها را امتحان کنید

رژیم‌هایی با سبزیجات زیاد، میوه‌های کم قند و پروتئین‌های گیاهی را استفاده کنید. این مواد در کیوی، آلبالو و لوبیا سیاه، نخود فرنگی، سیب‌زمینی شیرین، دانه‌های چیا و دانه‌های کتان به وفور یافته می‌شود.

آخر شب غذا را فراموش کنید

مانند بسیاری از چیز‌های زندگی، زمان بندی اهمیت دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن وعده‌های غذایی خیلی نزدیک به زمان خواب می‌تواند خواب را مختل کند. غذا‌های سنگین یا دارای قند یا ادویه زیاد، زمانی که قبل از خواب خورده شوند، باعث نفخ، افزایش قند خون و یک شب پرتلاطم می‌شوند.

لبنیات را فراموش نکنید

برخی تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که برخی از باکتری‌های روده در تبدیل تریپتوفان به هورمون خواب نقش دارند. مواد غذایی تخمیر شده مثل ماست و پنیر در این امر نقش حیاتی دارند.

قبل از صبحانه سبزی بخورید

وقتی افراد قبل از صبحانه پر کربوهیدرات سالاد یا سبزیجات می‌خورند، اشتها و قند خون آنها در بقیه روز پایدارتر می‌شود که می‌تواند به چرخه خواب مناسب کمک کند. / اطلاعات آنلاین

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده