معاون ترامپ در مراسم تحلیف بایدن شرکت می‌کند؟-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

معاون ترامپ در مراسم تحلیف بایدن شرکت می‌کند؟

یک منبع نزدیک به مایک پنس به سی.ان.ان تایید کرد، این معاون رئیس جمهور آمریکا قصد دارد در مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا شرکت کند اما منتظر یک دعوتنامه است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۸ - ۱۹ دی ۱۳۹۹ - 2021 January 08
کد خبر: ۷۳۳۴۳

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از سی.ان.ان، این منبع در این خصوص گفت: "برنامه این است".

 

یک منبع دیگر نیز گفت، معاون رئیس جمهور آمریکا با فشار از سوی بسیاری از اطرافیانش که او را تشویق به شرکت در این مراسم می کنند مواجه است.

 

صحبت از تمایل پنس برای تماشای مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا به صورت حضوری یک روز بعد از آن مطرح شد که این معاون رئیس جمهور آمریکا اولین اختلاف عمده بین خود و رئیس جمهور را با اجرای وظیفه اش بر طبق قانون اساسی در تایید نتایج انتخابات و به چالش کشیدن درخواست ترامپ از خودش برای عدم انجام این کار، رقم زد.

دفتر مایک پنس روز پنجشنبه اعلام کرد، از او درخواست نشده که به عنوان مهمان در مراسم تحلیف بایدن حضور پیدا کند.

 

دوین اومالی، معاون دبیر مطبوعاتی پنس در توئیتی بعد از آنکه پلتیکو نخستین بار خبر برنامه معاون رئیس جمهور آمریکا برای حضور در مراسم تحلیف بایدن را منتشر کرد گفت: شما نمی توانید در مراسمی که برای آن دعوتنامه دریافت نکرده اید شرکت کنید.

 

پیج والتز، سخنگوی کمیته مشترک کنگره ای برای مراسم های تحلیف گفت: رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور هرگز به طوررسمی برای شرکت در مراسم های تحلیف دعوت نمی شوند. به ما چیزی درباره اینکه رئیس جمهور یا معاونش در آن مراسم خواهند بود گفته نشده است.

 

یک منبع نزدیک به این کمیته گفت، دعوت از رئیس جمهوری در حال کناره گیری و معاونش به طور سنتی در سطح کارکنان صورت می گیرد و به همین دلیل آنها هرگز دعوتنامه رسمی دریافت نمی کنند./ ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده