حمله بامدادی یمن به دو فرودگاه سعودی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

حمله بامدادی یمن به دو فرودگاه سعودی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز جمعه خبر داد که مواضع مهمی را در پایگاه هوایی «ملک خالد» و فرودگاه بین‌المللی «ابها» بمباران کرده‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 March 05
کد خبر: ۷۹۶۵۵

به گزارش راهبرد معاصر؛  سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز جمعه، از حمله هوایی مجدد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به خاک عربستان سعودی خبر داد.

 

شبکه خبری المسیره یه نقل از سریع گزارش داد، پهپادهای یمنی موفق شدند مواضع مهمی را در پایگاه هوایی «ملک خالد» و فرودگاه بین‌المللی «ابها» بمباران کنند.

 

وی تصریح کرد، این حملات بامداد امروز رخ داده و با سه پهپاد از نوع «صماد-3» و «قاصف-2K» صورت گرفته است.

 

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که این حملات در پاسخ به افزایش حملات و محاصره مداوم ملت یمن انجام شده است.

 

در همین ارتباط، سریع روز گذشته از حمله موشکی مجدد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به شرکت آرامکو در جده، خبر داد.

 

وی گفت که این حملات با موشک بالدار «قدس ۲»هدف قرار داد.

 

اوایل آذرماه گذشته، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ایستگاه توزیع فرآورده‌های نفتی در جده را با موشک قدس ۲، هدف قرار دادند برای نخستین بار از این موشک در عملیات در عمق خاک سعودی، رونمایی کردند.

 

وزارت انرژی عربستان سعودی در همان زمان، اصابت موشک را تأیید کرد. یک هفته پس از شلیک این موشک، شرکت آرامکو اذعان کرد که در پی ایجاد نقص فنی در یکی از پمپ‌های ایستگاه توزیع فرآورد‌ه‌های نفتی در منطقه جازان، برخی ایستگاه‌های فروش سوخت در منطقه با کمبود چند فرآورده نفتی مواجه شده‌اند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار