سند همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین امضا شد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

سند همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین امضا شد

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین سند همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین را امضا کردند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۲ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - 2021 March 27
کد خبر: ۸۱۹۳۹

به گزارش راهبرد معاصر؛  محمدجواد ظریف و وانگ یی وزرای امور خارجه ایران و چین پس از دیدار و گفتگوی امروز در محل وزارت خارجه سند همکاری‌های 25 ساله ایران و چین را امضا کردند.

 

این سند با عنوان رسمی «برنامه همکاری های جامع ایران و چین» ثبت شده و حوزه های سیاسی، امنیتی، دفاعی، فرهنگی، کشاورزی، اقتصادی، علمی، جهانگردی، نفت و انرژی، زیرساخت های مخابراتی و فناوری ارتباطات، تجارت، بهداشت و سلامت و ... را شامل می شود.

 

وزیر خارجه چین امروز با علی لاریجانی نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در روابط راهبردی با جمهوری خلق چین، حسن روحانی رئیس جمهور و محمدجواد ظریف دیدار و گفتگو کرد.

 

وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین در جریان دیدار با لاریجانی برنامه جامع همکاری ایران و چین را نهایی کرد.

 

وزیر خارجه چین نیز در این دیدار تصریح کرد: روابط چین با ایران تحت تاثیر شرایط روز نخواهد بود، بلکه دائمی و استراتژیک خواهد بود.

 

طرف چینی همچنین در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و دوستانه دو کشور بر اهمیت همکاری ها در چارچوب مشارکت جامع راهبردی تاکید نمود و از نهایی شدن برنامه جامع روابط راهبردی در کشور ابراز خرسندی کرد./ تسنیم

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده