قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو امروز جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ + جدول لحظه‌ای قیمت خودرو-راهبرد معاصر
قیمت خودرو‌های داخلی امروز جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰.

قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو امروز جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ + جدول لحظه‌ای قیمت خودرو

قیمت روز خودرو ایران خودرو سایپا امروز جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ مشخص شد که بر اساس آن قیمت خودرو در بازار آزاد با کاهش نسبی همراه است.
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 May 14
کد خبر: ۸۷۷۹۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ قیمت روز خودرو ایران خودرو سایپا امروز جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ مشخص شد و قیمت خرید و فروش خودرو‌های ایران خودرو و سایپا تغییر چندانی در سطح بازار نداشته است. فعالان بازار خودرو نیز امید چندانی به کاهش قیمت‌ها در سطح بازار ندارند. با توجه به اینکه بازار خودرو در سال ۹۹ سالی پر از التهاب بوده است کارشناسان به پایین آمدن قیمت خودرو در سال ۱۴۰۰ خوش بین نیستند. در ادامه جدول قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو امروز جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ را ببینید.

 

قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو امروز جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ + جدول لحظه‌ای قیمت خودرو

 

قیمت خودرو سایپا و ایران خودرو در بازار امروز ۱۴۰۰/۲/۲۴

همه انواع خودروها در بازار ایران افزایش قیمت را تجربه کردند؛ با این حال مسئولان صنعتی کشور سهمیه بندی دوباره بنزین را بر بازار خودرو بی تاثیر خوانده و بازهم بر وجود دلالان تاکید داشتند.

 

این در حالی است که رضا رحمانی وزیر صنعت وقت، در گفتگویی به نقش قیمت بنزین در بازار خودرو اشاره داشت.

 

رضا رحمانی گفت: قیمت سازی در فضای مجازی یکی از دلایل افزایش قیمت پراید و پژو ۲۰۶ در بازار است.

 

افزایش قیمت بنزین به صورت طبیعی بر قیمت هر کالاهایی اثر گذاشته و نمی توان تاثیر آن بر بازار خودرو را نادیده گرفت.

 

تصویری که بازار خودرو در ایران به دست می دهد، نمایانگر این موضوع است که تغییرات قیمتی محصولات سایپا در ماه های اخیر عمدتا افزایشی بوده؛ مگر در مقاطعی خاص.

 

مثلا طرح های جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت برای عرضه خودرو از سوی شرکت خودروسازی در خرداد ماه ۹۹ و اعمال نظارت شدید از سوی سازمان بازرسی کل کشور در همین مقطع زمانی به گفته کارشناسان موجب کاهش قیمت خودرو در بازار شده است.

 

به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران نظارت شدید و طرح های جدید فروش در حوزه خودرو موجب کاهش ۳۵ درصدی قیمت خودرو در بازار آزاد از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۹۹ شده است.

 

هرچند طرح های فروش فوری و پیش فروش محصولات سایپا و ایران خودرو در تیر ۹۹ روند افزایش قیمت خودرو را متوقف کرد اما بنا بر ادعای کارشناسان هر وقفه ای در عرضه، تعادل بازار را به هم می ریزد.

 

قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو امروز جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ + جدول لحظه‌ای قیمت خودرو

 

چرا قیمت بازار خودرو مهم است؟

قیمت خودرو صفر هم برای خریداران و هم فروشندگان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چه برای مشتریان خودروی صفر و چه برای خریداران و فروشندگان خودروی کارکرده.

 

قیمت جدید و به روز خودرو می تواند در تعیین قیمت خرید و فروش بسیار مهم باشد. در واقع قیمت خودروی صفر در بازار نقش رهبری را بازی می کند و بر اساس آن ماشین های کارکرده تعیین قیمت می شوند. مخصوصا در زمینه قیمت خودرو خارجی این امر از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا قیمت خودروهای داخلی امروز علاوه بر قیمت خودرو بازار به لیست قیمت روز خودرو کارخانه هم بستگی دارد.

 

اما در زمینه خودرو خارجی باید از قیمت روز خودرو وارداتی اطلاع داشته باشیم. در شرایطی که واردات ممنوع است و نمایندگی های رسمی مانند گذشته فعالیت نمی کنند، تنها ملاک، قیمت خودرو در بازار است(قیمت روز خودرو).

 

بنابراین اطلاع از قیمت لحظه ای و بروز خودرو خودرو بسیار مهم است. در جداول بالا قیمت خودرو برای مهمترین خودروهای وارداتی و داخلی ارائه شدند.

 

قیمت خودرو در سال های اخیر با توجه به رویدادهای مختلف روند صعودی داشته است.

 

از حوادث دی ماه ۹۶ تا وقایع پس از سهمیه بندی بنزین در آبان ۹۸؛ همگی موجب افزایش شدید قیمت خودرو در بازار ایران شدند.

 

در کنار این عوامل بیرونی، یک دلیل عمده برای این افزایش قیمت نیز وجود دارد؛ عرضه نامتوازن خودرو از سوی تولیدکنندگان.

 

عرضه ای که به مراتب پایین تر از سطح تقاضای موجود در بازار بوده است.

 

قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو امروز جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ را در زیر می‌بینید. قیمت روز خودرو‌های سایپا در زیر آمده است. قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ نیز در ادامه ذکر شده است.

 

 

قیمت خودروهای سایپا

خودرو قیمت نمایندگی (تومان) قیمت بازار (تومان)
سایپا 111  0 127,000,000
سایپا 131  0 112,000,000
سایپا 132  0 118,000,000
سایپا 151  91,000,000 121,000,000
تیبا  87,080,000 125,000,000
تیبا 2  95,426,000 133,000,000
تیبا 2 پلاس  90,800,000 147,000,000
ساینا دنده ای EX  92,928,000 142,000,000
کوییک دنده ای  129,755,000 149,000,000
کوییک دنده‌ ای R  140,015,000 154,000,000
وانت زامیاد  129,600,000 230,000,000
وانت زامیاد گازسوز  189,031,000 245,000,000
وانت زامیاد دیزل  185,000,000 265,000,000
آریو  0 368,000,000
چانگان CS35  0 467,000,000
کیا سراتو 2000  0 780,000,000
سیتروئن C3  0 860,000,000
سایپا 151 پلاس  0 123,000,000
تیبا صندوق دار دوگانه سوز sx  0 125,000,000
تیبا صندوق دار پلاس  0 131,000,000
ساینا پلاس دنده ای  0 153,000,000
ساینا s دنده ای  130,292,000 155,000,000
کوییک اتوماتیک پلاس  0 212,000,000
شاهین  267,000,000 380,000,000

 

پیش‌بینی قیمت خودرو در سال ۱۴۰۰/ بعید است قیمت خودرو کاهشی شود

بازار خودرو سال ۱۳۹۹ بازاری پر از نوسان، التهاب و چالش بود. بازار خودرو در نیمه اول سال گذشته روندی صعودی طی کرد، اما مدتی بعد فروکش کرد. شهریور ماه دوباره قیمت‌ها اوج گرفت و حدود دو ماهی هم ادامه داد، اما از آبان ماه دیگر خودرو رمقی برای افزایش نداشت، با ثبات نرخ ارز و کنترل شدن آن و همچنین عرضه کافی خودروسازان به بازار، روند بازار خودرو سال را کاهشی و با ثبات به پایان رساند.


فعالان بازار خودرو معتقدند افزایش یا کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو کاملا وابسته به نوسانات ارزی و میزان عرضه خودرو به بازار توسط خودروسازان بستگی دارد. چنانچه نوسانات ارزی وجود نداشته باشد و افزایش عرضه به بازار ایجاد شود، شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها نیز خواهیم بود و فاصله قیمتی کارخانه و بازار کمتر خواهد شد.


فربد زاوه کارشناس صنعت خودرو با اشاره به اینکه نمی‌توان انتظار دارد در سال ۱۴۰۰ قیمت خودرو با توجه به وضعیتی که وجود دارد با کاهش روبرو شود، اظهار داشت: بازار خودرو نیز به مانند سایر بازار‌های سرمایه‌ای تابع وضعیت کلی اقتصاد و همچنین مسائل سیاسی و بین المللی حاکم بر کشور است، در این زمینه تا زمانی که مسئله برجام حل و فصل نشود و تحریم‌ها لغو نگردد، بازار‌های سرمایه‌ای از تب و تاب و التهابات گوناگون دست بر نخواهند داشت بنابراین در چنین شرایطی این انتظار که خودرو با کاهش همراه باشد، به نظر نمی‌رسد که عملی شود.


وی افزود: در این زمینه نرخ ارز به عنوان یک متغیر مهم از اهمیت بسزایی برخوردار است و تا زمانی که نرخ ارز بالا باشد، خودرو نیز همچنان تلاطمات قیمتی را پشت سر خواهد گذاشت، از سویی به دلیل اینکه دولت با کسری بودجه زیادی روبرو هست، کاهش نرخ ارز به نفع اش نیست، بنابراین این فرضیه که با توجه به تعدیل انتظارات تورمی، قیمت دلار ممکن است به ۲۰ هزار تومان کاهش پیدا کند امروز بعد از ۵ ماه رنگ باخته است.


زاوه گفت: بعد از روی کار آمدن بایدن و صحبت‌هایی که در مورد بازگشت بلافاصله به برجام توسط دولت جدید صورت گرفت، این امید را در جامعه زنده کرد که با ورود دموکرات‌ها به کاخ سفید برجام در کمترین زمان ممکن احیا خواهد شد، اما بعد از اینکه بایدن قدرت را در دست گرفت، او نیز به مانند ترامپ شروطی را در این زمینه مطرح کرده و حال به نظر می‌رسد چشم انداز روشنی برای مذاکرات حداقل در کوتاه مدت نمی‌توان متصور بود.

 

این کارشناس صنعت خودرو اضافه کرد: بنابراین در چنین شرایطی نمی‌توان امید داشت که قیمت خودرو با کاهش قابل توجهی روبرو باشد، زیرا در حال حاضر تورم ۳۰ درصدی در اقتصاد کشور حکمفرما بوده و از سوی دیگر تمام متغیر‌های اقتصاد کلان نیز در وضعیت مناسبی قرار ندارند، همچنین به این مسائل، باید تحریم صنعت خودرو را اضافه کرد، تا زمانیکه صنعت خودرو برای تهیه مواد اولیه و قطعات و همچنین مقدار انتقالات مالی و پولی با محدودیت‌های زیادی روبرو باشد، عملاً بازار خودرو سروسامان نخواهد گرفت.

 

قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو امروز جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ + جدول لحظه‌ای قیمت خودرو

 

شرایط لازم برای کاهش قیمت خودرو

امرالله امینی استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی کاهش قیمت خودرو امری بسیار سخت است، اظهار داشت: تا زمانی که تکلیف مذاکرات هسته‌ای و بازگشت آمریکا به برجام مشخص نشود، نمی‌توان انتظار داشت که بر بازار خودرو آرامش و ثبات حکمفرما باشد، زیرا که بازار خودرو به وضعیت نرخ دلار بسیار حساس است و تا زمانی که نرخ دلار در محدود ۲۵ هزار تومان باشد، قیمت خودرو نیز تکان نخواهد خورد.


وی افزود: هرچند که در حال حاضر قیمت خودرو نسبت به پنج ماه گذشته با کاهش چند درصدی روبرو بوده، اما باید به این نکته توجه کرد که خودرو طی دو سال گذشته افزایش چند برابری را تجربه کرده، در چنین شرایطی باید زیرساخت‌های این صنعت مورد اصلاح قرار گیرد، در این زمینه انحصارزدایی و ایجاد رقابت در صنعت خودرو اولین و مهمترین قدمی است که در این باره باید برداشت، به بیان دیگر تا موقعی که انحصار دولتی در صنعت خودرو حکمفرما است، نمی‌توان انتظار داشت که مصرف کننده‌ها بتوانند خودرو با کیفیت را با قیمت مناسب خریداری کنند.


امینی اظهار گفت: به دلیل همین انحصاری که به آن اشاره شد، خودروسازان هیچ وقت راضی نمی‌شوند که خودروی خود را ارزان به دست مردم بدهند، زیرا که انحصار باعث می‌شود مردم در حالت اجبار نسبت به خرید خودرو از خودروسازان بزرگ اقدام کنند، بنابراین این موضوع نیز خود یک عامل و چالش بسیار اساسی در زمینه افزایش کیفیت و کاهش قیمت خودرو ساخت داخل است، بنابراین هر زمانی که قدرت مصرف کننده در بازار برای انتخاب و خرید محصول بالا برود آن زمان شما می‌توانید انتظار داشته باشید که خودرو نیز با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد.


این کارشناس صنعت خودرو با تاکید بر اینکه انتقال دانش و تکنولوژی به منظور کاهش هزینه تمام شده خودرو از اهمیت بسزایی برخوردار است، یادآور شد: بعد از فضای برجام بسیاری از شرکت‌های خودروساز مطرح جهان به ایران آمدند در این زمینه پژو و رنو پیشقراول این خودروسازان بودند، آن‌ها تا حدودی زمینه انتقال دانش و تکنولوژی را فراهم کردند اگر همان مسیر ادامه پیدا می‌کرد ما امروز می‌توانستیم محصولات با کیفیت‌تر و متنوع‌تری را تولید کنیم، اما به دلیل اینکه ترامپ از برجام خارج شد و تحریم صنعت خودرو نیز اجرایی شد، این موضوع باعث شد که محصولات جدید در خط تولید خودروسازان قرار نگیرد و همین موضوع نیز انحصار در صنعت خودرو را تشدید کرد که در نهایت امروز نتیجه آن در بازار در قالب عدم تطابق کیفیت با قیمت مشاهده می‌شود این موضوع نارضایتی بسیاری از مردم و مصرف‌کنندگان خودرو را رقم زده است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده