دیدار اژه‌ای با مدیران رسانه‌ها؛ فراخوان اصلاح قانون مطبوعات؛ چند نقد جدی به قوه قضائیه اختلال در اینترنت برخی کاربران از ساعاتی پیش/ علت چیست؟ پیش بینی کاهش نسبی دما در نیمه شمالی کشور/ احتمال بارش رگباری و پراکنده در نقاط مختلف وزیر بهداشت: امسال شش هزار تخت بیمارستانی افتتاح می‌شود انهدام ۸۱۶ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در سال جاری اتصال برخط سازمان تأمین اجتماعی به دفاتر ثبت اسناد و املاک کشور اولین ربات انسان‌نمای طبل‌زن دنیا را بشناسید توزیع دارو در موکب‌های مرز مهران ممنوع شد جزئیات انسداد مسیر‌های تونل توحید برای امشب دادستان تهران: شرکت‌های هواپیمایی مسئول تخلف در زمینه قیمت بلیت هستند هشدار سطح نارنجی برای سه استان شرقی کشور/ آماده باش کامل دستگاه‌های امدادی و خدماتی باستان‌شناسان به «قدیمی‌ترین سکونت‌گاه انسان در ایران» بازگشتند مهلت ۱۵ روزه دادستانی برای ساماندهی کالا‌های خطرناک دستگیری ۱۰ نفر از عاملان نزاع مسلحانه تربت‌حیدریه بازداشت جیب‌بر‌های زن پاکستانی توسط پلیس ایران/ زوار مراقب جیب‌بر‌ها باشند تخلف دو شرکت بزرگ توزیع برنج محرز شد

مهمترین ویژگی وزیر آموزش و پرورش از نگاه نماینده مجلس

امان قلیچ شادمهر درباره اولویت‌ها و ویژگی‌های وزیر آینده آموزش و پرورش گفت: آموزش‌ و پرورش برای گرفتن اعتبارات و بودجه به وزیری نیاز دارد که قدرت چانه‌زنی بالایی داشته باشد. تا زمانی وزیری کاربلد در این وزارتخانه بر سرکار نیاید همواره این مشکلات را داریم.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 13
کد خبر: ۱۰۹۴۹۲

به گزارش راهبرد معاصر، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم، ساماندهی و سازماندهی را چالش‌های وزارت آموزش و پرورش توصیف کرد و گفت: اولویت نخست ساماندهی و تامین نیروی انسانی است که در این زمینه فوق‌العاده در کمبود قرار داریم و آمار‌های دقیق و واحدی نداریم.

شادمهر ادامه داد: آمار واقعی از وضعیت موجود و داده‌ها و اطلاعات در موضوع نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد. ۲۲ پایگاه داده و اطلاعات مختلف کمبود نیروی انسانی در کشور را تعداد ۱۷۶ هزار، ۲۲۰ هزار و ۴۰۰ هزار نفر نشان می‌دهند. باید داده‌های اطلاعاتی خود را قوی کنیم و به شکل کامل نیازسنجی صورت بگیرد.

ساماندهی و سازماندهی از چالش‌های وزارت آموزش و پرورش است

نماینده مردم گنبد کاووس (استان گلستان) در مجلس یازدهم، معیشت و آموزش فرهنگیان را دغدغه اصلی آموزش و پرورش دانست و با اشاره به مشکلات پرورشی، کتاب‌ها و محتوای درسی، وضعیت کرونا، مشکلات ارتباطات سیار و بسیاری مسائل دیگر در رابطه با رتبه‌بندی معلمان، گفت: موضوع رتبه‌بندی معلمان آرزوی ۱۰ ساله است. موضوعی که مشخص و شفاف نیست.

سید محمد حسینی معاون امور مجلس رییس‌جمهوری دوشنبه گذشته از معرفی مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: مطابق روال مجلس به زودی برنامه‌های پیشنهادی و سوابق کاری و تحصیلی گزینه پیشنهادی تصدی وزارت آموزش و پرورش در کمیسیون‌های تخصصی مجلس به ویژه کمیسیون آموزش مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مسعود فیاضی ۴۶ ساله دارای مدرک مهندسی عمران از دانشکده فنی دانشگاه تهران و استادیار گروه منطق فهم دین در پژوهشکده حکت و دین پژوهی است.

از جمله سوابق او می‌توان به مدیرکل انتشارات و فناوری آموزشی وزارت آموزش و پرورش، مدیر مسوول مجلات رشد وزارت آموزش و پرورش، مسوول کلان بنیاد آی سی دی ال، رییس هیات مدیره انتشارات مدرسه و معاون فرهنگی اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

رییس جمهوری شهریورماه حسین باغ‌گلی را برای تصدی وزیر آموزش و پرورش به نمایندگان مجلس شورای اسلامی معرفی کرد که او نتوانست رای لازم را برای این سمت به دست آورد./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار