دیدار بلینکن با سه همتای اروپایی خود درباره مذاکرات وین-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

دیدار بلینکن با سه همتای اروپایی خود درباره مذاکرات وین

وزرای امور خارجه آمریکا و کشورهای اروپا به بحث و گفت‌وگو درباره برنامه هسته‌ای ایران پرداختند و بر لزوم مشارکت معنادار ایران در مذاکرات وین تاکید کردند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۴ - ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 11
کد خبر: ۱۱۳۰۹۹

به گزارش راهبرد معاصر وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور در حاشیه اجلاس گروه هفت، مذاکرات سازنده‌ای با ۳ همتای اروپایی خود درباره توافق هسته‌ای ایران داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس نیز اعلام کرد که لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس، پیش از نشست گروه هفت در لیورپول، با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کرد.

طبق گفته سخنگوی وزارت خارجه انگلیس، طرفین ضمن ابراز نگرانی از استقرار نیرو‌های روسیه در مرز اوکراین، از افزایش همکاری‌ها برای محافظت از اوکراین توافق کردند. این وزرای امور خارجه همچنین به بحث و گفت‌وگو درباره برنامه هسته‌ای ایران پرداختند و بر لزوم مشارکت معنادار ایران در مذاکرات وین تاکید کردند.

بعد از یک وقفه فنی در مذاکرات، ادامه مذاکرات دور هفتم از پنجشنبه ۱۸ آذر ماه شروع شده است. علی‌رغم جاری بودن مذاکرات در وین آمریکا که عامل اصلی برهم خوردن این مذاکرات بود تحریم‌های جدیدی را علیه کشورمان تصویب کرد.

چندی پیش وزارت خارجه آمریکا ادعا کرده بود که تشدید برنامه هسته‌ای ایران، آزمایشی برای امکان بازگشت متقابل به توافق هسته‌ای خواهد بود. شبکه صهیونیستی نیز در همین راستا فاش کرده است «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در گفتگو با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود مدعی شده است که حتی با از سرگیری مذاکرات هم نباید تحریم‌های ایران لغو شود./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده