واکنش مفتی فلسطین به فراخوان نماینده کنگره برای تخریب مسجدالاقصی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

واکنش مفتی فلسطین به فراخوان نماینده کنگره برای تخریب مسجدالاقصی

مفتی فلسطین و خطیب مسجدالاقصی گفت:مسجدالاقصی ویژه مسلمانان است و دیگران حق دخالت درباره آن را ندارند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 13
کد خبر: ۱۱۳۴۷۰

به گزارش راهبرد معاصر شیخ «محمد حسین» مفتی فلسطین و خطیب مسجدالاقصی اظهارات «پل گوسار» نماینده کنگره آمریکا درباره مسجدالاقصی را محکوم کرد. گوسار در اظهاراتی مدعی شده بود: اجازه ساختن این مسجد (مسجدالاقصی) بر فراز این معبد (معبد هیکل مورد ادعای صهیونیست‌ها) نفرت‌انگیز است. شایسته است سازمان ملل راهی برای برچیدن این مسجد و انتقال آن به مکانی دیگر بیابد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «وفا»، مفتی قدس تصریح کرد، این سخنان شبیه به اظهارات «یاکوف هیمن» خاهام افراطی صهیونیست که به تخریب «قبه الصخره» فراخوانده بود، است .

شیخ محمد حسین اظهارات مذکور واقعا خطرناک و نژادپرستانه است و با وضعیت بین‌المللی شناسایی شده در خصوص قدس و مسجدالاقصی در تضاد می‌باشد.

وی تأکید کرد، مسجدالاقصی تنها برای مسلمانان است و غیر از مسلمانان کسی حق مداخله در آن را ندارد. هرگونه تصمیم برای صدمه به این مسجد، توهین به عقده همه مسلمانان است.

شیخ محمد حسین در ادامه از امت‌های عربی و اسلامی درخواست کرد تمام تلاش خود برای حفاظت از مسجدالاقصی و قدس و یاری آن با تمام ابزارهای در دسترس را انجام دهند.

اخیرا، یک باستان شناس معروف یهودی در مقاله‌ای به بررسی ادعاهای مقامات و سران صهیونیست در ارتباط با سرزمین فلسطین و بیت‌المقدس پرداخت و تمام آن‌ها را واهی و نادرست توصیف کرد.

وی در خصوص هیکل سلیمان مورد ادعای صهیونیست‌ها گفت، هیچ نشانه‌ای مبنی بر وجود چنین بنایی وجود ندارد./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار