اخبار رتبه بندی معلمان/ خواسته فرهنگیان در تجمعات چیست؟-راهبرد معاصر

اخبار رتبه بندی معلمان/ خواسته فرهنگیان در تجمعات چیست؟

طی روزهای گذشته فرهنگیان در اعتراض به متن لایحه رتبه بندی معلمان تجمع کردند. خواسته آنها چیست؟
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۲ - ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 13
کد خبر: ۱۱۳۴۸۴

به گزارش راهبرد معاصر اسماعیل جعفری یکی از نمایندگان فرهنگیان در یادداشتی نوشت: امروز دوشنبه ۲۲ آذر ماه در اعتراض به تاخیر در روند بررسی لایحه رتبه بندی معلمان در صحن علنی مجلس و متن بسیار ضعیف این لایحه که در کمیسیون آموزش تهیه شده است تجمعات گسترده ای در مقابل مجلس شورای اسلامی، ادارات کل استان ها و ادارات شهرستان ها از سوی معلمان برگزار شد.

 جزییات لایحه فعلی و لایحه شهریور ماه به هیچ وجه مورد رضایت معلمان قرار نگرفته و طبق نظر سنجی صورت گرفته در گروه رتبه بندی ۱۴۰۰ بیش از ۸۷ درصد فرهنگیان با تصویب و اجرای این لایحه مخالفت صریح خود را اعلام کردند و امروز هم معلمان با تجمعات گسترده اعتراض خود را بابت تاخیر در روند بررسی و تضعیف متن لایحه نشان دادند.

 اجرای ضعیف و ناقص ظرفیت های قانونی مربوط به حقوق و دستمزد برای معلمان در مقایسه با سایر کارمندان در سالهای اخیر ( از جمله فوق العاده شغل، فوق العاده ویژه ۵۰ درصدی، چندین بند مزایا و رفاهیات در فیش حقوقی و... ) همچنین زمزمه تصویب و اجرایی شدن فوق العاه خاص برای برخی کارکنان از جمله قوه قضاییه و پرستاران در روزهای اخیر و لایحه بسیار ضعیف رتبه بندی معلمان همگی از مواردی است که بر تبعیض بین معلمان با سایر کارمندان افزوده است و موجب سرخوردگی و اعتراض معلمان شده است.

 انتظار می رود دولت مردمی، سازمان برنامه و بودجه کشور، وزیر آموزش و پرورش، رئیس و هیئت رئیسه مجلس، کمیسیون آموزش و سایر نمایندگان مجلس صدای مطالبه به حق و قانونی معلمان در ماه های گذشته را شنیده و یک بار برای همیشه مشکل معیشت معلمان را با رتبه بندی همترازی حداقل هشتاد درصد حقوق و‌ مزایای هیئت علمی متناظر حل کنند و به هیچ وجه به فکر تعدیل و ضعیف کردن لایحه تیرماه نباشند که طبق نظر سنجی بیش از ۸۷ درصد معلمان با روش درصد بندی اجرای رتبه بندی مخالف هستند./کانال مطالبات فرهنگیان

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده