بارش سنگین برف راه‌های مواصلاتی در افغانستان را مسدود کرد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

بارش سنگین برف راه‌های مواصلاتی در افغانستان را مسدود کرد

با بسته شدن دو بزرگراه شمالی و شرقی افغانستان به دلیل برف سنگین، ارتباط کابل با ۱۳ ولایت این کشور قطع شد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 January 22
کد خبر: ۱۱۸۸۰۶

به گزارش راهبرد معاصر، ریاست حفظ و مراقبت از سالنگ‌ها اعلام کرده است که به‌دلیل وزش توفان و بارش برف شدید، شاهراه سالنگ به‌روی ترافیک مسدود شده است.

این ریاست صبح امروز (شنبه، ۲ بهمن) در اطلاعیه‌ای از مسافران خواسته است که تا بازگشایی شاهراه، اقدام به سفر از سالنگ نکنند.

به گفته ریاست حفظ و مراقبت از سالنگ‌ها، به‌دلیل وزش باد در سالنگ جنوبی و بارش برف شدید در سالنگ شمالی، شاهراه اوایل شب گذشته به‌روی تردد مسدود شد.

شاهراه سالنگ کابل را با نه ولایت در شمال و شمال‌شرق افغانستان وصل می‌کند. این شاه‌راه همه‌ساله در فصل زمستان به دلیل بارش برف و توفان شدید، به‌روی ترافیک مسدود می‌شود.

همچنین با ریزش برف سنگین و ریزش کوه در شهرستان «سروبی» کابل، جاده کابل- جلال آباد که کابل را به چهار ولایت شرقی افغانستان وصل می‌کند، از بامداد امروز بسته شد.

دو روز قبل اداره هواشناسی افغانستان، ریزش سنگین برف و باران‌های شدید تقریبا در سراسر افغانستان را به همراه سیلاب و سقوط بهمن پیش بینی کرده بود.

برف و سرما در زمستان امسال باعث کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر در افغانستان شده است./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده