شرایط سفر به عراق تغییر کرد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

شرایط سفر به عراق تغییر کرد

عراق اعلام کرد که افرادی که به این کشور سفر می‌کنند نیازی به ارائه تست «پی سی آر» ندارند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 08
کد خبر: ۱۲۵۳۰۱

به گزارش راهبرد معاصر، کمیته عالی سلامت و بهداشت عراق تصویب کرد که مسافران در حین ورود یا خروج از عراق در صورت ارائه گواهی واکسیناسیون نیازی به ارائه تست PCR ندارند.

در جلسه کمیته عالی سلامت و بهداشت که به ریاست مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق، برگزار شد وضعیت شیوع کرونا در عراق و جزئیات پروتکل‌های بهداشتی جاری بررسی شد.

الکاظمی در این جلسه از تلاش‌های کادر‌های درمان در بخش‌های گوناگون قدردانی و بر ضرورت افزایش آگاهی درباره پرووتکل‌های بهداشت و واکسیناسیون تأکید کرد.

در این جلسه تصویب شد که از اول ماه آوریل آینده مسافران عراقی و غیر عراقی که وارد خاک این کشور یا از آن خارج می‌شوند در صورت ارائه گواهی دریافت دو دوز واکسن (در مورد واکسن «جانسون اند جانسون» یک دوز) نیازی به ارائه تست منفی PCR ندارند.

به موجب این مصوبه، مسافرانی که واکسن دریافت نکرده باشند باید علاوه بر گزارش پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت، تست PCR منفی ارائه کنند.

در این جلسه همچنین تصویب شد که از اول سال تحصیلی آینده کلاس‌های آموزشی در عراق در همه مقاطع به صورت حضوری برگزار شود./تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده