گفت‌وگوی تلفنی بلینکن و لاپید درباره ایران-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

گفت‌وگوی تلفنی بلینکن و لاپید درباره ایران

وزیر خارجه آمریکا از گفت‌وگوی تلفنی خود با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی و همچنین موضوع ایران خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 20
کد خبر: ۱۳۰۲۶۳

به گزارش راهبرد معاصر، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا بامداد روز چهارشنبه از تماس تلفنی خود با «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی خبر داد.

بلینکن در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت با لاپید درباره کاهش تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی، کرانه باختری و غزه صحبت کرده است.

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد که در این تماس تلفنی درباره تهدیدات ناشی از ایران و گروه‌های تحت حمایتش نیز صحبت شده است.

شامگاه سه‌شنبه پایگاه خبری آکسیوس خبر داد که یک مقام ارشد آمریکایی طی هفته جاری به سرزمین‌های اشغالی، اردن و مصر سفر خواهد کرد.



خبرنگار پایگاه خبری «آکسیوس» گفت که هدف سفر این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا، کاهش تنش در بیت‌المقدس میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها است.

مقاومت فلسطین طی چند روز اخیر در خصوص هرگونه تشدید تنش در بیت‌المقدس به اشغالگران هشدار داده است و حتی «هارون ناصر الدین» عضو دفتر سیاسی حماس و یکی از مقامات دفتر امور بیت المقدس در خصوص تجاوز به مسجد الاقصی یا اجازه دادن به شهرک نشینان برای قربانی کردن در داخل صحن‌های آن، به رژیم صهیونیستی گفت: «حماس به میانجی‌ها اطلاع داده است که هر گونه قربانی در مسجد الاقصی، به منزله اعلان جنگ است و [عملیات]شمشیر قدس-۲، بسیار شدیدتر از [شمشیر قدس]قبلی است»./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار