ترکیه خظاب به دمشق:‌ در سوریه، اشغالگر نیستیم-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

ترکیه خظاب به دمشق:‌ در سوریه، اشغالگر نیستیم

حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه، به دمشق که توافق با آنکارا را منوط به توقف اشغالگری و پایان دادن به حمایت از گروه‌های تروریستی اعلام می‌کند، پاسخ داد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۲۷ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 17
کد خبر: ۱۶۸۸۰۸

به گزارش راهبرد معاصر، حزب حاکم «عدالت و توسعه» در ترکیه، به مطالبه دمشق مبنی بر پایان «اشغالگری ترکیه در سوریه» واکنش نشان داد.

 

به اعلام شبکه ترکی «TRT»، «عمر چلیک» سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه در یک نشست خبری تاکید کرد که کشورش «یک نیروی اشغالگری در سوریه نیست. تهدید نخست و حقیقی سوریه، سازمانهای تروریستی هستند نه ترکیه».

 

وی تاکید کرد: ترکیه از همان آغاز به وحدت و یکپارچگی کشور سوریه می‌گذاشت..در صورت تکمیل مقدمات و تدارکات لازم، وزرای خارجه دو کشور برای از سرگیری مذاکرات دیپلماتیک و سیاسی دیدار خواهند کرد».

 

سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه در ادامه بر ضرورت توسل به روند سیاسی تاکید کرد و گفت: «آنچه باید در سوریه انجام شود، حرکت رو به جلو در روند سیاسی است تا با سازمان‌های تروریستی که تمامیت ارضی سوریه را تهدید می‌کنند، مبارزه شود».


این در حالی است که «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه، در دیدار اخیرش با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران گفته بود: «دمشق به گفت‌وگو با ترکیه ادامه نخواهد داد مگر اینکه هدفش پایان دادن به اشغالگری و توقف حمایت از سازمان‌های تروریستی باشد».

 

رئیس‌جمهور سوریه در استقبال از فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه به سوریه نیز تاکید کرد: «دیدارهای سه‌جانبه سوریه، روسیه و ترکیه باید بر اساس هماهنگی و برنامه‌ریزی قبلی بین دمشق و مسکو باشد».


«رجب طیب اردوغان» پنجم دسامبر گذشته خبر داد که به «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه برگزاری نشست بین رهبران ترکیه، سوریه و روسیه را پیشنهاد داده است. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده