فیصل المقداد: فرصت برای اقدام مشترک بین ترکیه و سوریه وجود دارد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

فیصل المقداد: فرصت برای اقدام مشترک بین ترکیه و سوریه وجود دارد

وزیرخارجه سوریه در نشست چهارجانبه مسکو اعلام کرد اگرچه در سال‌های اخیر روابط خوبی میان ترکیه و سوریه وجود نداشته اما اکنون با کمک ایران و روسیه، فرصت برای اقدام مشترک میان دو کشور وجود دارد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۱ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 10
کد خبر: ۱۸۳۵۴۳

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از روسیا الیوم، «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه، طی سخنانی در نشست چهار جانبه مسکو تصریح کرد: ما آماده‌ایم با آغوش باز و به شکل سازنده وارد گفتگو با ترکیه شویم؛ چراکه معتقدیم گفتگو و مذاکره بهترین راه برای رسیدن به هدف است؛ البته لازمه گفتگو احترام دو طرف به حق حاکمیت، استقلال، یکپارچگی سرزمین‌ها و عدم دخالت در امور یکدیگر است.

وی افزود: روند مذاکرات آستانه، اگرچه در حل و فصل برخی مسائل موفق نبوده، اما با تلاش‌های مشترک طرف‌های گفتگو، نتایج مثبت بسیاری را در پی داشته است. ما در صددیم تا ساختار جدیدی را ایجاد کنیم که پویایی بیشتری در حل و فصل مسائل مورد نظر ما داشته باشد.

فیصل المقداد ادامه داد: سوریه و ترکیه مرزهای طولانی و اهداف و منافع مشترکی دارند. از دیدگاه ما، اکنون فرصت مناسبی دست داده تا با وجود رخدادهای منفی سال‌های گذشته، با کمک و پشتیبانی دوستان ایرانی و روس، این اهداف و منافع مشترک که چشم‌انداز مورد انتظار دو ملت ترکیه و سوریه را تأمین می‌کنند، محقق شوند.

وزیر خارجه سوریه تأکید کرد: هدف اصلی ما پایان دادن به حضور غیرقانونی نیروهای نظامی بیگانه در سوریه از جمله نیروهای نظامی ترکیه است اما تا زمانی که پیشرفتی در این خصوص حاصل نشود، تلاش‌ها بی‌فایده خواهد بود.

همچنین فیصل المقداد مبارزه با تمامی گروه‌های تروریستی حاضر در خاک سوریه را ضروری دانست و افزود: این گروه‌ها نه تنها برای سوریه خطرآفرین هستند، بلکه جامعه جهانی را نیز تهدید می‌کنند./مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده