روایت سخنگوی وزارت کشور طالبان از درگیری‌ها امروز-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

روایت سخنگوی وزارت کشور طالبان از درگیری‌ها امروز

سخنگوی وزارت کشور طالبان در روایت خود از جریان درگیری‌های نیرو‌های مرزبانی ایران و افعانستان از شهادت یکی از نیرو‌های مرزبانی ایران خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۶ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 May 27
کد خبر: ۱۸۶۴۸۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ عبدالنافع تکور سخنگوی وزارت کشورطالبان در توییتی مدعی شد: امروز در ولایت نیمروز نیرو‌های سرحدی (مرزبانی) ایرانی به طرف افغانستان شلیک کردند که با واکنش متقابل مواجه شدند. در جریان نبرد از هر دو طرف یک فرد کشته و تعدادی زخمی شدند.

موضوع به بزرگان (مقامات) هر دو طرف اطلاع داد شد و اکنون وضعیت تحت کنترل می‌باشد.

وی همچنین تاکید کرده امارت اسلامی خواهان نبرد با همسایه نیست.

در پی درگیری بین نیرو‌های مرزبانی ایران و طالبان افغانستان، از ساعت ۱۲:۲۰ دقیقه امروز پل ابریشم توسط نیرو‌های مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با توقف یک دستگاه کامیون بر روی این پل مسدود شده است.

از حدود ساعت ۱۱ صبح امروز (شنبه) بین نیرو‌های مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با نیرو‌های طالبان در محل پاسگاه ساسولی شهرستان هیرمند درگیری رخ داد.

پل ابریشم تنها راه ارتباطی شهر زرنج افغانستان با مرز میلک ایران است. نیمی از این پل قلمرو ایران و نیمی از آن قلمرو افغانستان به‌شمار می‌آید. پل بزرگ ابریشم بر روی رودخانه هیرمند در مجاورت روستای میلک قرار دارد و این پل از گذرگاه‌های مهم مرزی ایران و افغانستان است.

همچنین مرکز اطلاع رسانی مرزبانی سیستان و بلوچستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیش از ظهر امروز مرزبانان جان برکف هنگ مرزی زابل با افراد مسلح ناشناس که قصد ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران را داشتند، در نقطه صفر مرزی درگیر شدند که منجر به تبادل آتش و درگیری مسلحانه گردید.

در این درگیری، مرزبانان با برتری آتش سنگین و تحمیل تلفات، خسارات جدی را به آنان وارد کردند. / ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار