فرار به جلوی تل‌آویو با شکایت از ایران در شورای امنیت سازمان ملل-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

فرار به جلوی تل‌آویو با شکایت از ایران در شورای امنیت سازمان ملل

روزنامه صهیونیستی از شکایت اسرائیل علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل به خاطر آنچه فعالیتهای ایران در خاک سوریه خوانده شده، خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۴ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 28
کد خبر: ۲۰۵۸۴

به گزارش راهبرد معاصر ، رژیم صهیونیستی از ایران به شورای امنیت سازمان ملل به دلیل فعالیتهایش در سوریه شکایت کرد.

براساس گزارش روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، «دنی دانون» سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، روز سه شنبه شکایتی را علیه ایران در شورای امنیت تنظیم و ثبت کرده است.

 

براساس این گزارش، در این شکایت نوشته شده است، جامعه بین‌المللی باید روشن سازد که رفتارهای خرابکارانه ایران و تامین بودجه تروریسم قابل تحمل نخواهد بود.

این شکایت درحالی مطرح شده است که ارتش رژیم صهیونیستی هفته گذشته از حمله به چندین موضع در خاک سوریه و جنوب شرق دمشق خبر داد.

 

ارتش رژیم صهیونستی مدعی شد که چندین هدف مربوط به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در حومه دمشق هدف قرار داده است. یدیعوت آحارونوت مدعی است که این شکایت پس از آن ارائه شده است که اسرائیل یک طرح حمله پهپادی از سوی ایران علیه اراضی اشغالی را خنثی کرده است.

 

حضور مستشاران نظامی ایران در خاک سوریه مشروع و به درخواست دولت سوریه برای مقابله با عناصر تروریستی داعش است. مخالفتهای رژیم صهیونیستی با حضور ایران در خاک سوریه برای جنگ با داعش و دیگر گروه‌های تروریستی - تکفیری در حالیست که پیش از این اخبار زیادی درباره کمک تل آویو به عناصر تروریستی حاضر در خاک سوریه منتشر شده است.

 

تل‌آویو همچنین مکررا و با نقض آشکار قوانین بین‌المللی، حاکمیت سوریه را طی سال‌های اخیر نقض کرده و به مناطقی در این کشور تجاوز نظامی کرده است.

منبع : فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده