معاون وزیر خارجه هند فردا به تهران سفر می کند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

معاون وزیر خارجه هند فردا به تهران سفر می کند

معاون وزارت خارجه هند در حالی قصد سفر به تهران را دارد که به گفته آگاهان خرید نفت خام از جمله محورهای مذاکرات او با مقام‌های ارشد ایرانی است.
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۸ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 14
کد خبر: ۲۲۲۹۰

به گزارش راهبرد معاصر ، هند در حالی از سفر معاون وزیر خارجه این کشور به تهران و رایزنی با مقام‌های ارشد ایرانی در روزهای آتی خبر داده که بنا به گفته‌ منابع مطلع از سرگیری خرید نفت خام از ایران، از جمله دلایل مهم این سفر است.

 

به نوشته شماره شنبه روزنامه «اکونومیک تایمز» «ویجی چاتهیویل» معاون وزارت خارجه هند قصد دارد به مناسب برگزاری شانزدهمین نشست بین دو کشور که 15 و 16 سپتامبر (یکشنبه 24 و دوشنبه 25 شهریور) برگزار می‌شود به تهران سفر کند.

 

بر اساس این گزارش، معاون دستگاه دیپلماسی هند قصد دارد با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه و «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کند. این نخستین گفت‌‌وگوی دو کشور در سطح وزرای خارجه بعد از انتخاب مجدد «نارندرا مودی» به سمت نخست وزیر هند است. وزرای خارجه هند و ایران چندی قبل در حاشیه برگزاری یک نشست بین‌المللی با هم دیدار کردند.

 

رسانه‌های هندی طی روز‌های گذشته به نقل از منابع مطلع گزارش کردند که یک هیات بلندپایه دولت هند به ریاست وزیر خارجه این کشور ماه جاری برای گفت‌و‌گو با مقام‌های ایرانی به تهران سفر می‌کند. به گفته منابع مطلع، از سرگیری واردات نفت از ایران از موضوعات مهم سفر فردای معاون وزارت خارجه و هیات اعزامی دولت هند به تهران خواهد بود.

 

سفیر ایران در هند نیز چند روز قبل با «یکجانبه» خواندن تحریم‌های آمریکا علیه ایران، از دهلی نو خواست که خرید نفت ایران را از سرگیرد.

 

«علی چگینی» سفیر ایران در هند ضمن هشدار درباره احتمال توسل تهران به دیگر بازارهای خرید سویا و برنج، ازسرگیری خرید نفت ایران توسط هند را خواستار شد.

 

قبل از شدت یافتن تحریم‌های نفتی آمریکا، ایران از جمله تامین کنندگان نفت خام مورد نیاز پالایشگاه‌های هند (به میزان 10 درصد) بود.

منبع : فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده