امیرعبداللهیان: صهیونیست‌ها و حامیان تروریسم تکفیری در پشت حوادث عراقند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

امیرعبداللهیان: صهیونیست‌ها و حامیان تروریسم تکفیری در پشت حوادث عراقند

مشاور بین الملل رئیس مجلس در رابطه با حوادث اخیر عراق مدعی شده که صهیونیست ها و حامیان تروریسم تکفیری در منطقه در پشت این حوادث قرار دارند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 05
کد خبر: ۲۳۹۴۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ در حالی عراق چهار روز پرتلاطم را پشت سر گذارده، که شماری از قدرت های بین المللی و منطقه ای به حمایت از معترین پرداخته و عملا در راستای بحران در عراق گام نهاده اند.

 

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل معتقد است که صهیونیست‌ها و حامیان تروریسم تکفیری پشت حوادث اخیر عراق قرار دارند.

 

حسین امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «‏‏دست‌های خبیث خارجی که سال‌ها برای ناامن‌سازی عراق تلاش کرده‌اند، اکنون با روشی دیگر در صدد بی‌ثبات‌سازی عراق هستند. با در نظر داشتن مطالبات مدنی مردم، صهیونیست‌ها و حامیان تروریسم تکفیری در پشت حوادث اخیر عراق قرار دارند. این توطئه نیز خنثی خواهد شد ... حب الحسین یجمعنا ...»

 

برخی از شهرهای عراق از جمله بغداد از روز سه‌ شنبه گذشته در اعتراض به فساد، عدم جدیت برای مبارزه با آن و بیکاری شاهد تظاهرات اعتراضی است که در نتیجه آن، شماری از معترضان کشته یا زخمی شدند.

 

نماینده آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق در کربلا در واکنش به اعتراض های اخیر در شهرهای مختلف این کشور، سه قوه را به اجرای اصلاحات واقعی فراخوانده و خواستار خویشتن داری مردم و نیروهای امنیتی در اعتراضات شده است.

 

برخی از رسانه های داخلی و خارجی در عراق به دنبال دامن زدن به این اعتراض ها، منحرف کردن آن و تحریک بیشتر معترضان هستند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده