راهکارهای طبیعی برای فرار از گرما و درمان آفتاب سوختگی-راهبرد معاصر

راهکارهای طبیعی برای فرار از گرما و درمان آفتاب سوختگی

تابستان هم تابستان‌های قدیم. ماه‌های گرم سال در پی تغییرات آب و هوایی در مقایسه با تابستان‌های گذشته با روز‌های طولانی‌تر و هوایی گرم‌تر، غیر قابل تحمل‌تر شده‌اند. این وضعیت جدید مجموعه‌ای از چالش‌های سلامتی منحصربه‌فرد را به بار آورده است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 03
کد خبر: ۲۴۳۷۶۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ تابستان‌های گرم‌تر می‌توانند به طور قابل توجهی بر بدن تأثیر بگذارند و منجر به کم آبی و گرمازدگی به دلیل افزایش تعریق و از دست دادن مایعات شود. دمای بالا، سیستم قلبی وعروقی را نیز تحت فشار قرار می‌دهد، زیرا این دستگاه برای تنظیم دمای بدن در هوای گرم سخت‌تر کار می‌کند و دچار شدن به این وضعیت اغلب منجر به خستگی و بی حالی در فرد می‌شود.

مشکلات تنفسی و گوارشی
گرما همچنین می‌تواند مشکلات تنفسی را تشدید کند و باعث ایجاد مشکلات پوستی مانند بثورات و آفتاب سوختگی شود. علاوه بر این، سیستم گوارش ممکن است تنبل شود وضعیتی که می‌تواند ناراحتی و سوء هاضمه ایجاد کند. برای کاهش این اثرات نامطلوب و حفظ عملکرد بهینه بدن در طول ماه‌های گرم تابستان، هیدراته ماندن، اجتناب از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و حفظ یک رژیم غذایی متعادل بسیار مهم است. در این مطلب به برخی از درمان‌های طبیعی برای رفع بیماری‌های رایج تابستانی اشاره کرده‌ایم.

کم آبی بدن؛ راه حل آب انگور و آب نارگیل
یکی از شایع‌ترین و رایج‌ترین مسائل در تابستان کم آبی بدن است که به دلیل افزایش تعریق ایجاد می‌شود. در این بخش به دو درمان رایج کم آبی بدن اشاره می‌کنیم. می‌توانید آب انگور مصرف کنید که سرشار از ویتامین C است و به حفظ هیدراتاسیون و جبران الکترولیت‌های از دست رفته کمک می‌کند. برای همین، می‌توانید آب انگور تازه را با آب و کمی نمک برای لذت بردن از یک نوشیدنی با طراوت مخلوط کنید. یا می‌توانید آب نارگیل نیز بنوشید که به طور طبیعی سرشار از الکترولیت است و یک انتخاب عالی برای هیدراته و خنک نگه داشتن بدن است.

راش گرمایی (عرق سوز شدن)؛ راه حل: ژل آلوئه ورا
بثورات حرارتی به دلیل تعریق بیش از حد رخ می‌دهد که منجر به مسدود شدن غدد عرق و تحریک پوست می‌شود. برای حل این مشکل می‌توان ژل آلوئه ورا را روی جوش‌های حرارتی اعمال کرد، زیرا دارای خواص خنک کنندگی و ضد التهابی است که آن را برای درمان جوش‌های گرمایی ایده‌آل می‌کند. برای تسکین می‌توانید مستقیما ژل آلوئه ورا تازه را روی پوست بمالید.

آفتاب سوختگی؛ راه حل: خمیر خیار و برگ نعناع
قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید می‌تواند باعث آفتاب سوختگی دردناک شود و به پوست آسیب برساند. برای برطرف کردن آفتاب سوختگی می‌توان از خیار و نعناع به صورت توامان و در قالب یک خمیر استفاده کرد، زیرا هر دو خاصیت خنک کنندگی دارند. برای تهیه این خمیر، خیار و برگ نعناع را با هم مخلوط کرده و به صورت خمیر درآورید و آن را روی نواحی آفتاب سوخته بمالید. این نه تنها پوست را خنک می‌کند بلکه التهاب را نیز کاهش می‌دهد. همچنین، اگر آلوئه ورا در خانه خود دارید، ژل آن را می‌توانید مستقیما روی پوست آفتاب سوخته خود بمالید. به دلیل خواص خنک کنندگی و مرطوب کنندگی این ژل به تسکین و التیام سوختگی کمک می‌کند. / همشهری آنلاین

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده