هشدار گرمای بی‌سابقه هوا برای ۱۰۰ میلیون نفر + جزئیات-راهبرد معاصر

هشدار گرمای بی‌سابقه هوا برای ۱۰۰ میلیون نفر + جزئیات

بیش از ۱۰۰ میلیون آمریکایی هشدار گرمای بی‌سابقه دما دریافت کرده‌اند و این وضعیت در حال گسترش است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۶ - ۰۴ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 24
کد خبر: ۲۴۶۹۰۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ بیش از ۱۰۰ میلیون نفر در سراسر آمریکا هشدار گرمای بی‌سابقه هوا دریافت کرده‌اند و درحالی‌که شهر‌های سواحل شرقی برای دمای بی‌سابقه هوا آماده می‌شوند، این وضعیت در حال کشیده شدن به سواحل غربی‌ست.

پیش‌بینی شده است که دمای هوای بالتیمور و فیلادلفیا در روز یک‌شنبه به نزدیک ۱۰۰ درجه فارنهایت (۳۸ درجه سانتیگراد) برسد. دمای هوای ایالت‌هایی نظیر آیداهو، مونتانا و وایومینگ تا ۹۰ درجه فارنهایت افزایش می‌یابد که تا ۱۵ درجه بالاتر از حد معمول درمای هوا در این زمان از سال است.

مقامات نسبت به شرایط خطرناک در منطقه فیلادلفیا هشدار می‌دهند که در این منطقه رطوبت بالا می‌تواند شاخص‌های گرما را به بالای ۱۰۵ فارنهایت (۴۱ درجه سانتیگراد) برساند و این شرایط سبب می‌شود که هوا گرمتر از دمای واقعی احساس شود.

کارشناس هواشناسی، مارک چنارد می‌گوید: «این احتمالا به این معناست که ما شاهد دوره‌های متناوب گرمای بیش از حد در سراسر بخش‌های زیادی از کشور تا ماه جولای خواهیم بود. این روند در هیچ نقطه‌ای پیوسته نیست، اما الگوی کلی (دما) به سوی دمای بالا هوا در حرکت است.»

تحقیقات نشان می‌دهد که تغییرات آب‌وهوایی این هفته موج‌های گرمای خطرناکی را در نیمکره شمالی به راه انداخته، برای دهه‌های آینده آب‌وهوای خطرناکی را به ارمغان خواهد آورد.

گرمای شدید، جان صد‌ها نفر را در سراسر آسیا و اروپا گرفته و بیشتر شهر‌های ۴ قاره را در بر گرفته است. بیش از هزار نفر در جران مراسم حج امسال در عربستان در بحبوحه گرمای شدید جان خود را از دست داده‌اند.

در حال حاضر، مقامات نیومکزیکو با چندین رویداد آب‌وهوایی از جمله طوفان، گرد و غبار، سیل و دو آتش‌سوزی دست و پنجه نرم می‌کنند. دولت بایدن هفته گذشته به دلیل آتش‌سوزی‌های جنگلی وضعیت اضطراری اعلام کرد؛ این آتش‌سوزی‌ها ۲ نفر را به کام مرگ کشاند و بیش از ۱۴۰۰ ساختمان را تخریب کرده است.

در حالی که گرمای بیش از حد باعث ایجاد مشکلاتی در بسیاری از ایالت‌ها شده، سایر ایالت‌ها هم با سیل درگیر هستند. فرماندار آیووا، کیم رینولدز، روز شنبه طی اعلامیه‌ای اعلام کرد که در ۲۱ شهرستان به دلیل سیل ناشی از باران‌های شدید در بخش شمال غربی این ایالت فاجعه رخ داده است. / فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده