رمزگشایی از تعبیر خیرخواهانه رهبر معظم انقلاب برای پزشکیان-راهبرد معاصر
«راهبرد معاصر» گزارش می‌دهد؛

رمزگشایی از تعبیر خیرخواهانه رهبر معظم انقلاب برای پزشکیان

رهبر معظم انقلاب اسلامی با آگاهی و بینش قوی از جمیع مشکلات برای پزشکیان تعبیر «حفظه الله» را به کار بردند که درواقع طلب خیر از خداوند برای دولت چهاردهم در برابر همه مشکلات و دغدغه هاست.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 23
کد خبر: ۲۵۰۹۷۹

رمزگشایی از تعبیر خیرخواهانه رهبر انقلاب برای پزشکیان

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی)، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس دوازدهم که به مناسبت آغاز به کار دوره جدید مجلس شورای اسلامی انجام شد، در بخشی از فرمایشاتشان درباره تعیین کابینه جدید در دولت چهاردهم، از مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب با تعبیر «حفظه الله» یاد کردند و فرمودند: کار فوری مجلس رأی به کابینه‌ای است که آقای پزشکیان (حفظه الله) ان‌شاءالله ارائه خواهند کرد. البته هرچه زودتر کابینه‌ پیشنهادی (حالا بعد از کارهایی که باید انجام شود) تصویب و دولت مشغول به کار شود، برای کشور بهتر است؛ منتها در این زمینه شما و رئیس‌جمهور منتخب محترم مسئولیت های سنگینی دارید.

آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) با تعبیر «حفظه االله» غیرمستقیم تلاش کردند خطر تسلیم شدن رئیس جمهور منتخب برابر افرادی که به دنبال سهم خواهی هستند، گوشزد کنند


یکی از مصادیق تعبیر خیرخواهانه رهبر معظم انقلاب اسلامی آرزوی حفظ ثبات و عقیده رئیس جمهور منتخب از خداوند متعال است که بارها در رقابت های انتخاباتی گفته بود، اصول کلی انقلاب اسلامی را باور دارد و مطابق منویات رهبر انقلاب اسلامی عمل خواهد کرد. با توجه به گذشته نه چندان مثبت دولت های برخاسته از اصلاحات، کمتر کسی باور می کند پزشکیان که نامزد اصلی جناح اصلاح طلب به شمار می رود و با وعده هایی همچون گره گشایی از مشکلات مردم و آزادی اجتماعی پای به عرصه انتخابات گذاشت، اکنون بخواهد فراجناحی عمل و طبق وعده هایش، در گزینش مسئولان ارشد دولتی و وزیران از همه طیف ها، سلیقه ها و حتی عقاید مذهبی استفاده کند.

 


رهبر معظم انقلاب اسلامی با درک عالی چنین شرایطی و همچون گذشته که از دولت های مختلف حمایت کامل و جامع می کردند، حمایت خود را علنی و مصداقی از دولت چهاردهم نشان دادند؛ زیرا به خوبی می دانند پزشکیان در مسیر تحقق اهداف مدنظرش مشکلات جدی دارد. هم اکنون اطراف رئیس جمهور منتخب را افراد مختلف (ازجمله مسئولان دولت های گذشته وابسته به جریان اصلاحات) دربر گرفته اند و مسئولیت تشکیلاتی نوپا، ابداعی و البته غیررسمی همچون «شورای راهبری دوره انتقال دولت چهاردهم» به وزیر امور خارجه دولت های یازدهم و دوازدهم سپرده شده است که در همان زمان نیز تجربه خوبی در زمینه مذاکرات هسته ای با غرب در خاطر ایرانیان برجای نگذاشته بود.


آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) با تعبیر «حفظه االله» غیرمستقیم تلاش کردند خطر تسلیم شدن رئیس جمهور منتخب برابر افرادی که به دنبال سهم خواهی هستند، گوشزد کنند؛ چه اینکه تجربه ثابت کرده است سهم خواهی ها و منفعت طلبی های شخصی و جناحی به منافع ملی آسیب می زند و برخلاف مصالح و وحدت ملی است؛ همان موضوعی که پزشکیان بارها بر آن تأکید کرده و گفته بود قصد دارد کابینه ای از همه گروه ها و جناح ها بچیند و البته خود را مخالف سرسخت سهم خواهی ها نیز نشان داده است.


بخش دیگری از جاده ناهموار ریاست جمهوری پزشکیان را برخی عناصر تندرو (نه انقلابی و جریان اصولگرا) تشکیل داده اند که همچنان نتوانسته اند با شرایط جدید و دولت فراجناحی چهاردهم خود را وفق دهند. رهبر معظم انقلاب اسلامی با حمایت بی چون و چرای خویش از دولت چهاردهم نشان دادند برخی دغدغه های موجود نمی تواند سد راه تلاش پزشکیان و کابینه آینده اش برای ساخت ایرانی آباد و حفظ وحدت ملی باشد.

 
رهبر معظم انقلاب اسلامی با آگاهی و بینش قوی از جمیع مشکلات برای پزشکیان تعبیر «حفظه الله» را به کار بردند که درواقع طلب خیر از خداوند برای دولت چهاردهم در برابر همه مشکلات و دغدغه هاست. اینک انتظار می رود همه مردم، گروه ها و جناح ها در لبیک به فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی پای کار آبادی ایران بیایند و از رئیس جمهور منتخب نیز انتظار می رود با توجه خاص به مؤلفه هایی که رهبر انقلاب برای تعیین کابینه مشخص کردند، به اشخاصی میدان دهند که منافع ملی برایشان بر منافع شخصی و جناحی اولویت دارد.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده