پاسخ دیوان محاسبات به دیده‌بان شفافیت و عدالت-راهبرد معاصر
انتخابات ریاست جمهوری ظرف ۵۰ روز باید برگزار شود فرآیند و روش برگزاری انتخابات جدید ریاست‌جمهوری چیست؟ بیانیه هیات دولت: مسیر خدمت با تاسی به روحیه خستگی ناپذیر آیت‌الله رئیسی ادامه خواهد داشت اسامی شهدای سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور ظریف شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه را تسلیت گفت پیام تسلیت سید حسن خمینی در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان مسئولیت اداره دولت پس از شهادت رئیس جمهور با کیست؟ جزئیات شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه+ برگزاری جلسه فوق‌العاده هیئت‌دولت به ریاست "مخبر" سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی محسن رضایی: مجلس آینده نیاز به وحدت‌ در درون و هم‌افزایی با قوای دیگر دارد کدام مجلس در رأس امور است؟ ۱+۳ گزینه مطرح برای ریاست مجلس خبرگان امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند حضور ناو سپاه در محل استقرار نیروهای آمریکایی در نزدیکی جزیره گارسیا سفر رئیس اقلیم کردستان به تهران و هیاهوی غرب

پاسخ دیوان محاسبات به دیده‌بان شفافیت و عدالت

دیوان محاسبات خطاب به احمد توکلی نوشت: انتشار نامه جنابعالی خطاب به دیوان محاسبات کشور و اتهام وارده با اتکا به نقل قول غرض‌ورزانه برخی اشخاص و بدون تحقیق در مبانی قانونی اقدام مذکور، مغایر با رویه‌ای است که تاکنون از جنابعالی شاهد بوده‌ایم.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۷ - ۰۱ دی ۱۳۹۸ - 2019 December 22
کد خبر: ۳۱۵۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛ دیوان محاسبات کشور در پاسخ به نامه احمد توکلی، رئیس هیئت‌مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت که خواستار شفاف‌سازی عملکرد دیوان محاسبات در مناطق آزاد تجاری شده بود، جوابیه‌ای منتشر کرد که من کامل آن در ادامه آمده است:

 

بسمه تعالی

یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ قُولُوا قَوْلًا سَدِیداً

ای کسانی که ایمان آورده‌اید تقوای الهی پیشه کنید و سخن حق و استوار بگویید.

آیه 70 - سوره احزاب

جناب آقای دکتر احمد توکلی

 

احتراماً؛ انتشار نامه جنابعالی خطاب به دیوان محاسبات کشور و اتهام وارده با اتکا به نقل قول غرض‌ورزانه برخی اشخاص و بدون تحقیق در مبانی قانونی اقدام مذکور هم خلاف شرع و قانون و هم مغایر با رویه‌ای است که تاکنون از جنابعالی شاهد بوده‌ایم. تلخی مرقومه جنابعالی به ویژه از این منظر مشهود و آزاردهنده بود که صدور آن مقارن با ارائه گزارش تاریخی و تحسین‌برانگیز دیوان محاسبات در خصوص لایحه بودجه شرکت‌های دولتی و قرائت آن در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بود.

 

گویی متأسفانه در این ایام، تضعیف نهادهای برخاسته از قانون اساسی تبدیل به رویه‌ای گردیده که حتی دلسوزان نظام نیز ناآگاهانه و براساس اطلاعات سراسر کذب و صرفاً شنیده‌ها در دام آن افتاده‌اند!

 

منصرف از مراتب فوق جهت اطلاع جنابعالی و استحضار مردم شریف ایران اعلام می‌دارد، تحویل چند فقره بن خرید پنجاه هزار تومانی شهروند به نمایندگان کمیسیون برنامه و بودجه به منظور کمک به نیازمندان با رعایت کلیه تشریفات قانونی و از محل ردیفی که تحت عنوان کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی هر ساله در قوانین بودجه سنواتی ذیل اعتبارات برخی دستگاه‌ها پیش‌بینی می‌شود، پرداخت گردیده است که هم منبع تأمین و هم حل مصرف آن در انطباق کامل با قانون بوده است.

 

امید است با تبعیت از احکام نورانی اسلام و سیره ائمه اطهار، اعلام نظر به ویژه آنجا که نتایج متضمّن خدشه به آبروی افراد است برمبنای محکم مو استوار باشد.

 

«والعاقبه للمتقین»

روابط عمومی و امور بین‌الملل دیوان محاسبات کشور

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
0
0
دیوان محاسبات
به کارت ادامه بده ول کن حرف های آقای توکلی را تورو خدا این بودجه شرکت ها را جدی بگیرید
تحلیل های برگزیده