سقوط بهمن در ارتفاعات توچال/تلاش برای نجات افراد محبوس-راهبرد معاصر

سقوط بهمن در ارتفاعات توچال/تلاش برای نجات افراد محبوس

براساس اعلام سخنگوی سازمان آتش نشانی ساعتی قبل در ارتفاعات توچال حادثه ریزش بهمن به وقوع پیوسته است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۷ - ۰۶ دی ۱۳۹۸ - 2019 December 27
کد خبر: ۳۱۹۲۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران از سقوط بهمن در ارتفاعات شمال غرب تهران در منطقه توچال خبر داد.

 

وی ادامه داد: در ساعت 11:04 امروز عده ای از شهروندان با سامانه آتش نشانی شهر تهران تماس گرفته و مدعی شدند که در حوالی ایستگاه 2 تا 5 توچال حادثه سقوط بهمن رخ داده است.

 

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران افزود: تماس های تلفنی حکایت از ان دارد که عده ای از کوهنوردان دیده اند که در جایی خارج از مسیر اصلی پیاده روی برف از کوه حرکت کرده و در سینه کش کوه جاری شده است.

 

ملکی گفت: به اذعان برخی از شهروندان چند نفری در مسیر ریزش بهمن حضور داشته اند که در حال حاضر خبری از این افارد نیست و مشخص نشده است که زیر بهمن مانده اند یا توانسته اند فرار کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: سه گروه از مأموران آتش نشانی با تخصص کوهنوردی به محل اعزام شده اند و در حال بررسی موضوع هستند.

 

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: متاسفانه اطلاعات شهروندان ضد و نقیض بوده و ما منتظر بررسی مأموران و جمع بندی اطلاعات هستیم.

 

اعزام 5 تیم کمکی از هلال احمر به محل حادثه

این در حالی است که مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز در این خصوص گفته است: براساس اعلام شهروندان 4 نفر د راین حادثه گرفتار شده اند که تاکنون دو نفرشان مصدوم شده اند.

 

وی افزود: 5 تیم کمکی از سازمان امداد و نجات به درخواست سازمان آتش نشانی شهر تهران به محل حادثه اعازم شده اند و به صورت مشترک کار امدادرسانی به مصدومان این حادثه ادامه دارد.

 

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: امیدواریم دو نفر دیگر نیز رهاسازی شده و تعداد مصدومان و مجروحان این حادثه بیش از این عدد نباشد.

 

سلیمی خاطرنشان کرد: دسترسی به این منطقه از سمت بالا ممکن بوده و در حال حاضر اقدامات در حال انجام است.

منبع:  فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده